18-01-2015 10:00 Den Dungen 3 RKDVC 5 4-7

RKDVC 5 doet goede zaken in generale repetitie

In de eerste wedstrijd van 2015 werd er aangetreden tegen Den Dungen 3. Den Dungen staat momenteel 3de in een andere 4de klasse. RKDVC was niet geheel compleet, mede door een paar blessuregevallen. Toch vertrokken we om 8:45 uur richting Den Dungen. RKDVC leek moeite te hebben met dit vroege tijdstip en kwam al vrij snel op 2-0 achter, er moest meteen minder van dit worden gedaan, maar meer van dat. RKDVC leek niet aangeslagen en bleef aardig voetbal spelen. Kansen werden gecreƫerd, maar deze werden roekeloos verprutst. Kelvin en Arjan waren niet koelbloedig genoeg om de bal rustig in het doel te plaatsen. Den Dungen had een aantal spelers van het 2de geleend en probeerde zo de Drunense defensie te kraken. Ondanks de snelheid van de aanvallers konden onze verdedigers hun rug makkelijk rechten. In de rust werd er even nagepraat en kort samengevat wat er mis ging. Met volle overtuiging stapte RKDVC uit de kleedkamer. Arjan ontving de bal aan de linkerkant na een pass van Thomas. Arjan gaf de bal mee aan de ingeschoven Danny R. Danny nam aan, legde de bal goed en haalde overtuigend uit. Zijn inzet draaide, na van richting verander te zijn, bij de 2de paal binnen. 2-1. RKDVC hield de druk op de ketel en dit leidde ook meteen tot de terechte gelijkmaker. Jordi ontving de bal uit de kluts en maakte de weg vrij voor de bal en haalde hard uit, zo liet hij de keeper kansloos. Na deze gelijkmaker dacht RKDVC in een zetel te zitten. Den Dungen gaf de moed echter niet op. Al vrij snel stond zomaar weer de 4-2 op het scorebord. RKDVC kon weer van vooraf aan beginnen en de marge van 2 proberen te overbruggen. Dit gebeurde 10 minuten later door Arjan. De keeper dacht de bal snel in te passen op de laatste man, maar Arjan reageerde snel en rondde beheerst af. De aansluitingstreffer was gemaakt en RKDVC drukte door. Luuk werd op snelheid de diepte in gestuurd. Oog in oog met de keeper hield hij het overzicht en legde de bal terug op de meegelopen Arjan. 4-4. RKDVC herkende dit scenario en moest de hoge druk blijven houden. Dit gebeurde ook en dit leidde meteen tot de 5-4 van Thomas die de bal ontving van Jordi met een Iniesta-achtige pass. Thomas nam de bal goed aan en wipte de bal prachtig over het been van de keeper heen. Eindelijk leek de machine los te zijn en RKDVC liep vervolgens alleen maar uit. Jordi was er als de kippen bij op een goede voorzet van Luuk. Het slotoffensief was ook voor Jordi die zijn hattrick completeerde. Arjan was uitgeweken naar rechts en bracht de bal scherp voor. Jordi tikte de bal simpel binnen en de eindstand stond op het scorebord, 7-4. Na een mooie comeback tegen Den Dungen gaat RKDVC 5 zich nu opmaken voor de topper tegen Baardwijk. De nummers 1 en 2 van de competitie. Al met al een belangrijke wedstrijd, bij winst doen we hele goede zaken en komen we verder los te staan.
Door: De Prezichef , 18-01-2015 00:00