01-03-2015 12:30 RKDVC 5 Dongen 5 Klerks, A.J. 7-2

Het gaat niet alleen voor- en achteruit

Na een zogenaamde carnavalsbreak zijn we weer terug in het wekelijks terugkerende clubblad. De wedstrijd tegen laagvlieger Dongen stond op het programma. Gelukkig werd er niet onderschat..., iedereen vertrouwde op ons goede spel op het kunstgras. Helaas speelde we vandaag niet op kunstgras, maar moesten we als aanstaande kampioen aantreden op achterveld 4. Dit liet RKDVC echter koud en nog voor de wedstrijd ontving RKDVC al een bosje bloemen. Nog niet voor de overwinning. Nee, voor onze grote, kleine man Kelvin die afgelopen vrijdag jarig was. Heel attent van de uitploeg en dus werd er met een glimlach handen geschud voor het begin van de wedstrijd. RKDVC wilde geen enkel risico lopen en begon sterk aan de Brabantse kraker. De aanval werd meteen gezocht en Steven werd bereikt. Steven brak door over rechts en trok de bal voor via rechts. Hij vond teamgenoot Thomas die bekwaam afrondde. De voorsprong was genomen en RKDVC wilde afstand nemen. Dit ging echter moeilijker dan gedacht. RKDVC kreeg de kansen, maar rondde ronduit slordig af. Terwijl op de bank werd besloten dat de wedstrijd al beslist was viel geheel volgens de verhoudingen de 2-0. Deze kwam op naam van topscorer Jordi. Thomas, eerst als afmaker en nu als aangever, had een belangrijk aandeel in de voorsprong. Hij zette goed voor, zodat Jordi de assist volbracht. Slordigheden bleven sluipen in het Drunens positiespel. De nodige kuiltjes en polletjes werden met tijden met moeite afgetroefd. Vervolgens was het weer Jordi die RKDVC afstand liet nemen van Dongen. Dongen probeerde wel te voetballen, maar door het goed verdedigen waren zij kansloos. Na de 3-0 werd het steeds slordiger en leek het op een omgekochte benefiet wedstrijd. Net voor rust wist Luuk de geruststellende 4-0 op het scorebord te zetten. Onder het motto van 4 keer scheepsrecht schoot Luuk resoluut in de kruising waar een klassieke scrimmage voor de keeper aan vooraf ging. De rust werd gehaald en de thee-kan werd gulzig leeg gedronken. Dit was vrij snel gebeurd en RKDVC begon weer aan de wandeltocht richting veld 4. Dongen probeerde ons psychisch van de wijs te brengen en kwam later op het veld. Ondertussen werden er hilarische moppen verteld. Met 3 verse wissels werd de wedstrijd hervat. Opnieuw lag het initiatief bij RKDVC. De ingevallen Kelvin bracht Dongen al snel weer in mineur door de 5-0 binnen te prikken. Luuk zijn inzet werd nog goed gered, maar de inzet van Kelvin was de keeper te machtig. Kelvin zag zijn verjaardagswedstrijd dus beloond worden met een doelpunt. De verdediging was ontregeld na het wisselen van stabiele kracht Danny. Daardoor kreeg RKDVC een tegendoelpunt te voortduren. Dit was een mentale klap voor RKDVC. Hier herstelden ze desalniettemin snel van. Luuk wist een wereldgoal te maken door met een lichte voetbeweging de Dongense keeper te slim af te zijn. Deze klutsgoal zorgde er echter voor dat RKDVC ook de kluts kwijt was, omdat deze zojuist werd binnengeschoten. Dit resulteerde in een 2de tegendoelpunt. De tegenstander denkt maar dat je alles mag van mij en schoot onberispelijk raak. Het slotakkoord was echter voor de nummer 1 RKDVC en wel voor spits Jordi. Jeroen P wist met een wonderschone diagonale bal Jordi te bereiken. Jordi nam de bal à la Grønkjaer aan en schoot over de keeper raak. 7-2. Dit was ook de einduitslag. De formulieren werden ingevuld en de glazen bier gingen ondertussen al over de toog. 3 punten werden er bijgeschreven en dit was een generale repetitie voor de topper volgende week tegen VOAB. Alvast een fijn weekend en alvast tot volgende week!
Door: De Cherso Psefs , 01-03-2015 00:00