RKDVC F1

28-03-2015 08:30 WSC F1 RKDVC F1 1-2

Strijdlustig RKDVC F1 verslaat WSC F1

Op een vroeg tijdstip mochten de jongens van RKDVC F1 vandaag op bezoek bij WSC F1. Na de nederlaag van vorige week waren onze jongens gebrand op een succesvolle overwinning.
Na de warming-up en de tactische instructies door Randy, Kees en Pim gingen onze mannen de positie op het veld innemen.
Gelijk na de aftrap werd fel de aanval opgezocht. Walterson opende met een snelle aanval op rechts en schoot op doel. Een hoekschop was het resultaat. Die werd snel genomen, Milan nam de bal aan en schoot helaas mis. RKDVC bleef vervolgens de aanval opzoeken en beheerste de wedstrijd. WSC kwam af en toe op in de buurt van het doel van DVC maar die acties liepen op weinig uit waardoor Yannick als doelman een redelijk rustige wedstrijd had.
Onze verdediging met Batuhan en Milan was fel en daar had WSC veel moeite mee. Dit moest tot doelpunten gaan leiden.
In de twaalfde minuut: een ingooi van Luuk die vervolgens de bal terugkreeg en voorgaf op Bera. Die liet er geen twijfel over bestaan, hij haalde uit en goal!! 1-0.
Dit smaakte naar meer maar helaas stond de paal van het doel van WSC een aantal keren in de weg. Hoe goed Amin en Bera ook hun best deden het wilde maar niet lukken. Ook na een goede pass van Benjamin werd het net van de tegenstander niet gevonden.
Maar dan gebeurt het in de 20e minuut dan eindelijk. Het harde werk werd beloond. Na een schot van Bera komt de bal bij Amin die het na zoveel kansen genoeg vond en gelijk de bal in het net schopt: 2-0. Een mooie stand om de rust in te gaan.
De tweede helft begint aanvallend ook meteen goed. Als snel krijgt RKDVC 2 hoekschoppen achter elkaar die goed genomen worden door Milan maar geen resultaat opleveren.
Er volgt een uitbraak door WSC maar door goed optreden van Yannick weten ze het doel niet te vinden. De bal gaat net voorlangs.
Isaak en Batuhan heersen achterin en zoeken het duel diverse malen op. Al onze spelers doen hun best. Luuk geeft op het middenveld goede passes en probeert het overzicht te houden. Benjamin weet met zijn snelheid de tegenstander te verrassen maar de tweede helft mist toch net dat beetje extra wat de eerste helft wel had. Voor de toeschouwers is het een leuke wedstrijd om te kijken en de scheidsrechter had af en toe moeite om onze jongens in toom te houden.
Diverse schoten op goal door zowel Walterson als Bera die goed aangespeeld werden door Isaak en Benjamin konden de score niet vergroten. Na 2 x 20 minuten bleef de eindstand op een welverdiende 2-0!

Een van de trouwe supporters.
Door: Een supporter , 28-03-2015 00:00