RKDVC E1

28-03-2015 09:00 Haarsteeg E1 RKDVC E1 0-2

RKDVC meest gelukkige!

In de laatste weken van de competitie worden de prijzen pas verdeeld en dan wordt het resultaat 'heilig'! RKDVC moest vandaag aantreden tegen de streekgenoot uit 'Vlijmsteeg'. Aangezien het sportpark half in Vlijmen en half in Haarsteeg ligt. Een tegenstander die in de thuiswedstrijd nog geen enkel probleem was, zou vandaag toch echt wel willen winnen van de 'Geiten' uit Drunen. De spanning was duidelijk te merken voor de wedstrijd. RKDVC wist dat als het bovenaan wilde blijven staan dat er vandaag gewonnen moest worden. De wedstrijd begon fel van Haarsteegs kant. Er werd goed gestreden voor elke bal en Haarsteeg had dus ook de beste kansen in deze fase. Maar door goed verdedigen en sterk keeperswerk van Bram bleef het lang 0-0. RKDVC had maar enkele momenten in de eerste helft waarin het liet zien voetballend beter te zijn dan Haarsteeg. Van één van deze momenten werd uiterst nuttig gebruik van gemaakt. Merijn van de Wiel kreeg vlak voor het doel van Haarsteeg de bal in zijn voeten. En twijfelde geen moment, hij schoof de bal laag langs de keeper in het hoekje. 0-1 !! Haarsteeg bleef bovenliggend en zorgde voor veel gevaar voor het Drunense doel. Een aantal keer paal en net naast zorgde ervoor dat we met hartslag 200 uiteindelijk tot rust konden komen, want het was tijd voor de Thee! Na de rust ging Haarsteeg verder waar het gebleven was, DVC het vuur aan de schenen leggen. Kansen volgden aan beide kanten, waarin Haarsteeg de beste mogelijkheden kreeg. Maar door een aantal fantastische reddingen en een aantal 'engeltjes op lat en paal' hield Bram zijn doel schoon. RKDVC kwam er een aantal keren dreigend uit maar was in de eindfase te lief om het karwei af te ronden. Totdat vlak voor het einde de tweede droge knal van Merijn van de Wiel zorgde voor een 0-2 tussenstand. Haarsteeg bleef in de resterende tijd Pushen en Pushen om nog wat uit de wedstrijd te halen. Maar het mocht niet baten. RKDVC was vandaag de gelukkigste en kon met een 0-2 uit Haarsteeg weg komen. Nu de laatste 4 weken nog alleen maar Finales spelen tegen 2x Emplina, Tricht thuis en WSC uit ( tussendoor ook nog kwartfinale beker tegen Emplina). En dan kunnen we hopelijk zeggen aan het einde van deze reeks dat we nog steeds bovenaan staan! In ieder geval gaan we met een goed gevoel naar Emplina!

Groet Rickie de Reporter
Door: Michael Ketelaars , 30-03-2015 00:00