RKDVC B1

11-04-2015 12:45 RKDVC B1 Nuenen B1 1-0

RKDVC B1 trekt goede lijn door

De stand in de periode leert men dat de wedstrijd van vandaag tussen RKDVC B1 en Nuenen B1 voor beide ploegen van groot belang is. Beide partijen moeten/willen winnen om tot aan het eind van de competitie mee te blijven doen om die felbegeerde nacompetitie. Het team van RKDVC was vandaag licht gehavend als gevolg van een school voetbal toernooi op vrijdag. (Wie dat overigens verzint snapt er niets van). Gelukkig niet in de zin van blessures maar wel in mate van vermoeidheid en fitheid. Maar dit zou vandaag de pret niet mogen drukken om er een goede wedstrijd van te maken. Met veel vertrouwen werd er dan ook om 12:45 uur afgetrapt op het sportpark aan de Sportlaan. Nuenen liet vanaf minuut 1 zien volle bak voor de overwinning te willen spelen. Met veel pressing op de achterhoede van RKDVC en snel balcirculatie werd er getracht het hechte RKDVC uit elkaar te spelen. Door de verminderde fitheid en energie kon RKDVC deze manier van spelen niet voor de volle 100% bestrijden. RKDVC was niet in staat om in alle duels in tegenstelling tot twee weken geleden de baas te zijn. RKDVC werd dan ook gedwongen om de beslissende momenten die er zouden komen met beide handen aan te grijpen. Dit is dan wat RKDVC veelvuldig zeer goed deed. Er werd op de juiste momenten alle energie in zowel de verdedigende als aanvallende acties gelegd. Dit had voor de neutrale kijken als gevolg dat Nuenen meer de bal had en bij vlagen ook heel goed voetbal liet zien, maar uiteindelijk maar 1 tot 2maal een 100% kans noteren. Daar waar RKDVC bij elkaar opgeteld en zeker in tweede helft 5 a 6 100% kansen heeft kunnen noteren en met uiteindelijk ook 2 penalty's. Uiteindelijk draait het in deze fase van de competitie om het spelen van goed voetbal. En dan zal de discussie altijd blijven wat is goed voetbal. Maar ondanks het gemis aan fitheid en scherpte heeft RKDVC vandaag als team de mouwen opgestroopt en laten zien onder moeilijke omstandigheden over veerkracht en doorzettingsvermogen te beschikken. Dit heeft vandaag uiteindelijk tot de terechte 3 punten geleid. En in dat opzicht heeft RKDVC vandaag goed voetbal laten zien. Volgende week wederom een 'finale' tegen Sc. Irene uit Tegelen. Is RKDVC in staat die goede lijn door te zetten.
Door: Roel Bijsterbosch , 15-04-2015 00:00