RKDVC B1

02-05-2015 15:00 Baronie B1 RKDVC B1 1-2

RKDVC B1 3e in 3e divisie B

Na de geweldige prestatie van een week eerder. Waar de nacompetitie werd veilig gesteld was het vandaag de afsluitende wedstrijd van de competitie. Baronie uit Breda was de laatste horde voor de start van de nacompetitie.

Met een uitgedunde selectie was het de taak aan de rest om hun huid duur te verkopen. Na dit gezegd te hebben was het RKDVC die uitstekend aan de wedstrijd begon. Binnen 2 minuten kreeg RKDVC een corner. Roy trapte de bal hard en laag voor het doel. Waar Ersel uitstekend op anticipeerde en het laatste zetje aan de bal gaf en de 1-0 aantekende voor RKDVC. Baronie nam vanaf dat moment het heft in handen en trachtte RKDVC meer onder druk te zetten. Dit resulteerde dan ook binnen 5 minuten voor de 1-1. Als dit een voorbode zou zijn voor de rest van de wedstrijd. Maar de wedstrijd kabbelde voort en de wedstrijd speelde zich voornamelijk af op het middenveld.
Baronie kreeg daarin wel een aantal keer een corner te trappen waar Jordan eenmaal een uiterste krachtsinspanning moest leveren om de bal te blokken. Maar de beste kans was uiteindelijk voor RKDVC. Na goed doorzette van de goed spelende Pjotr aan de rechterkant van de veld. Was het Jelle die in stelling werd gebracht maar zijn inzet tweemaal gekeerd zag worden op de doellijn door een verdediger.

De tweede helft was het een zeer gelijkwaardige wedstrijd. Beide ploegen hielde elkaar goed in evenwicht en konde beide niet echt gevaarlijk worden voor beide goals. Mooi was wel te zien de intentie tot aanvallend voetbal wat beide partijen op het veld probeerde te leggen. Op dat moment stonden 3 spelers van de C1 op het veld die zeer verdienstelijk hun aandeel hadden in de mooie voetbalwedstrijd van vandaag. De wedstrijd leek af te stevenen op een gelijk spel maar de gedreven Pjotr was het daar niet mee eens. Na een uitstekende pass van Jelle was het pjotr die oog in oog met doelman niet faalde en in de laatste minuut van de wedstrijd de overwinning gunde aan RKDVC. Een hele mooie opsteker voor RKDVC richting de nacompetitie van volgende week. Op zaterdag 09 mei zal de eerste wedstrijd van de tweeluik tegen Quick B1 op het programma staan. op het sportpak aan de duinweg zal RKDVC de zware taak hebben om deze 2e divisionist te verslaan. Maar RKDVC zal hierop gebrand zijn.
Door: Roel Bijsterbosch , 10-05-2015 00:00