17-05-2015 12:00 HVV'24 2 RKDVC 3 2-1

Verre reis biedt perspectief

De eerste ronde van de nacompetitie(promotie) leverde voor DVC 3 een mooi, maar ver affiche op. HVV'24 uit Hulst, Zeeland, zal het slachtoffer moeten worden van de Drunense dadendrang. In de eerste wedstrijd bleek dat de ploegen goed aan elkaar gewaagd waren. Al vroeg in de wedstrijd kwam DVC op een 0-1 voorsprong door MP, na overigens goed verlengen van JK. Dit was overigens na een goede openingsfase van de ploeg uit Hulst. Na de goal bleef DVC gevaarlijker, dit resulteerde in een grote kans voor LK...helaas ging deze niet raak ondanks de goede keuze van LK. Hierna verloor DVC enigszins de grip op het duel, zonder grote kansen weg te geven. Daarom stond de 0-1 stand tijdens de thee nog op het scorebord. Na de rust begon het duel slordig, met veel onderbrekingen en flink blessureleed aan de kant van Hulst. Helaas viel na deze fase wel de 1-1 binnen, na een kleine miscommunicatie. Hulst bleef hierna beter en maakte 10 minuten voor tijd ook nog de 2-1 na te risicovol uitverdedigen aan Drunense zijde. Zonde!! want vlak hiervoor raakte RdL nog de paal. Toch levert dit genoeg perspectief op voor de thuiswedstrijd in Drunen.

Zoals een wijsman deze wedstrijd kort omschreef: Het was geen onverdiende nederlaag, maar misschien wel een onnodige.

Maandag 1 juni 12.00 uur RKDVC 3 - HVV '24...jullie komen ons toch ook naar de volgende ronde schreeuwen?!
Door: SB , 18-05-2015 00:00