07-06-2015 12:00 LONGA 2 RKDVC 3 1-1

RKDVC 3 promoveert naar reserve 1e klasse!

www.rkdvc.nl
Zondag 7 juni 2015, de spanning was merkbaar bij trainers en spelers. Vandaag zou het gaan gebeuren, RKDVC 3 zou voor het eerst in de historie naar de reserve 1e klasse kunnen promoveren. Met een ploeg die zich kenmerkte door karakter, vechtlust en bij vlagen heel aardig voetbal. Dit hadden de mannen ook in heenwedstrijd tegen LONGA 2 laten zien, vandaar de 1-0 voorsprong. Na een duidelijke speech van CS, de warming up onder leiding van BB en de puntjes op de i door EF begon eindelijk de wedstrijd. De spelers kwamen het veld op, daar langs de kant tientallen Drunense mensen stonden.
De eerste helft speelde zich redelijk gelijkopgaand af. De grootste kansen kwamen misschien wel op naam van DVC 3, maar van uitgespeelde kansen was geen sprake. Een penalty gevalletje?!, was het enige wat LONGA hierop kon antwoorden. Misschien was het opvallendste moment de blessure van de scheidsrechter…hij werd namelijk vakkundig beurs geschopt door de laatste man van LONGA 2. RUST.
De tweede helft begon erg goed vanuit DVC 3 perspectief, na een goede actie van JK kon MP afdrukken maar trof helaas geen doel. Dit bleek ook meteen een startsein voor LONGA 2, om de aanval vol te openen op DVC 3. Allereerste volgde een bal op de kruising, naderhand nog een gevaarlijke kopbal. Maar telkens stond of het engeltje of MdJ of een van de verdedigers in de weg. Toch kon LONGA 2 de score openen, na een klein foutje bij DVC 3 achterin viel de 1-0 binnen. Erg onterecht was dit allemaal niet. Maar DVC 3 zou DVC 3 niet zijn als het zich hier bij liet zitten. Direct schakelde men over naar de befaamde 1-3-4-3 formatie en prompt ontstond er weer druk naar voren. En ja hoor, daar was het moment, de corner van AvD ketste af...werd op nieuw ingebracht...na een blok was het aanvoerder BB die uit de draai de bal snoeihard tegen de touwen knalde! 1-1 Was dit genoeg? Nog een angstvallig lang half uur moest er gespeeld worden. Na engeltje 1 kwamen ook engeltje 2, 3 en 4 op de Drunense goal zitten. Paal en afgedwongen(?) mazzel stonden de 2-1 in de weg.
Gelukkig volgde daarna het eindsignaal! De vreugde, emotie en alles waar daarbij komt. Mannen wat een GE-WEL-DIG seizoen hebben we ervan gemaakt.
Graag willen wij ook de sponsoren, P. van Erp & zn., Brokx Consultance en Schel Schilderwerken bedanken voor de grandioze steun.
Volgend seizoen volgt een pittige stap, met een sterk gewijzigd elftal. Maar dit pakken ze ons nooit meer af!
Door: SB , 07-06-2015 00:00