13-04-2014 14:30 RKDVC 1 DSC 1 3-1

RKDVC waant zich even kampioen

www.rkdvc.nl
In de wedstrijd tegen DSC kon RKDVC kampioen worden. Hiervoor moest het zelf winnen en zou ODC puntverlies moeten lijden. De jonge spelers van RKDVC vatte het duel duidelijk nerveus aan. Hierdoor kon in de aanvangsfase van de wedstrijd met minder nadruk het spel bepalen zoals ze het de afgelopen weken wel konden doen. Desondanks konden de mannen van John Meijs toch de eerste doelmogelijkheid creëren. In de 12de minuut kreeg Jorg van Oijen de bal op de vleugel zijn hoge voorzet leek door Roy de Vaan binnen gekopt te kunnen worden. Helaas kon hij de bal net niet toucheren. Enekele minuten later zou de openingstreffer wel vallen. Echter het was DSC dat met een snelle uitbraak hun spits voor doelman Roel Bijsterbosch aan het werk kon zetten. Op zeer fraaie wijze lepelde hij de bal over Roel heen in het doel, 0-1. RKDVC ging niet bij de pakken neerzitten. De Drunense mannen kregen langzaam een speloverwicht. Het gevolg was ook dat meer kansen werden geschapen. In de 24ste minuut was het Yannick van Zutphen die met hard werken de bal in de verdediging van DSC kon onderscheppen. Hierna bracht hij de bal op tot aan de achterlijn. Zijn voorzet op Jorg was perfect op maat en werd op dito wijze zeer fraai binnen geschoten, 1-1. Hierna ging RKDVC het spel steeds meer overheersen. In de slotfase van de eerste helft volgde dan ook twee zeer fraaie mogelijkheden voor RKDVC. In de 41ste minuut zag Jorg dat zijn kopbal, na een hoge voorzet van Yannick van Zutphen, ternauwernood door de Kerkdrielse doelman uit zijn doel werd gehouden. In de 2de minuut van de blessuretijd was Shakeb Ahon Zada dicht bij een treffer, echter ook zijn kopbal mistte net het doel. Hierdoor gingen de beide ploegen met een gelijke stand rusten. Inmiddels was het nieuws doorgekomen dat ook bij de wedstrijd in Boxtel, tussen ODC en OSC’45, ook een gelijke stand kende, ook 1-1.

In de tweede helft was het RKDVC dat zeer nadrukkelijk het spel bepaalde. Dit was het gevolg dat RKDVC steeds meer druk ontwikkelde en ook het gevolg van het feit dat DSC meer op de counter wilde gaan spelen. Het gevolg was dat de druk op het Drielse doel steeds groter werd. In de 65ste minuut gebeurde dan ook het onvermijdelijke. Een afgemeten boogbal van Remco van Hoesel op Guus Berens werd door een verdediger van DSC zodanig beroerd, dat de bal achter de doelman in doel verdween, 2-1. Ook hierna bleef RKDVC de betere ploeg en zag dat in de 76ste minuut een doelpunt van Guus Berens wegens buitenspel niet werd toegekend. echter twee minuten later zou de 3-1 eindstand op het scorebord komen. Opnieuw was het Guus die na een fraaie actie zichzelf de diepte in stuurde. Echter in het strafschopgebied werd hij op onreglementaire wijze gevloerd, met als gevolg een strafschop. Deze buitenkans werd door Jorg op onberispelijke wijze in een doelpunt omgezet. Omdat de 1-1 gelijke stand bij ODC alsmaar bleef staan mocht RKDVC zich al een beetje kampioen wanen. Met slechts 10 seconden te spelen in die wedstrijd zou dit pardoes veranderen. Immers op dat moment maakte ODC in haar wedstrijd de 2-1 en konden de champagneflessen terug in de koeling.

Komende zaterdag, 19 april, heeft RKDVC alles in eigen hand. Dan moet daar aangetreden worden tegen de gelijknamige ploeg. Boxtel staat momenteel derde in de stand en is nagenoeg zeker van de nacompetitie. Slechts een mirakel kan hen hiervan af houden. Toch zullen zij zich voor de volle 100% inzetten om deze nacompetitie veilig te stellen. De wedstrijd in Boxtel begint om 15:00 uur.

Opstelling:          Roel Bijsterbosch, Marco Pulles, Nick van de Laar, Remco van Hoesel, Steven ten Cate, Yannick van Zutphen (Martijn van Esch 74ste), Roy de Vaan (Rick van Herpt 86ste), Ruud van Son, Jorg van Oijen, Shakeb Ahon Zada, Ray Kivits (Guus Berens 71ste)
Scoreverloop:     0 – 1 Christian Broekmeulen 14de minuut
                         1 – 1 Jorg van Oijen 24ste minuut