13-04-2014 11:00 Oisterwijk 2 RKDVC 6 3-0

Met de billen bloot en een platte hand er op

Mensen die dachten dat DVC 6 in de wedstrijd tegen Veerse Boys (1-1) door de ondergens was gezakt, kwamen bedrogen uit na het zien van de wedstrijd tegen laagvlieger Oisterwijk. De situatie vooraf was nog prima. Koploper, 3 punten los op Nevelo en een programma wat op het oog te doen is. Wanneer DVC echter zo speelt als tegen Oisterwijk, zal het een hele klus worden om uberhaupt nog wat punten te pakken.
Oisterwijk speelde ontzettend fel en was duidelijk niet van plan om afgeslacht te worden. Buurtvereniging Nevelo mag zeker een bloemetje sturen richting Oisterwijk 2 voor de getoonde inzet. Dit bloemetje kon trouwens op het veld geplukt worden. Prachtige bloembollen staken boven het toch al hoge maaiveld uit. De wat kleinere spelers van ons voelden de sprieten onder de oksels kietelen. Veel gelach leverde dat niet op, want Oisterwijk sneed als een warm mes door de boter door onze linies heen. Positioneel was het uitermate slecht van onze kant. Van omschakeling was eveneens amper sprake. Zo kon Oisterwijk een ruime marge creeƫren. Het was dat Laurens nog een bal van de lijn haalde, en enkele kansen werden gemist, anders hadden we meer dan 2 goals geincasseerd. De laatste 10 minuten voor rust drong DVC de tegenstander eindelijk terug. Dit leverde ook kansen op de aansluitingstreffer op, maar deze viel niet.
Gedurende de 2e helft ging DVC op zoek naar doelpunten. Er lukte vandaag echter maar bar weinig. In dit soort wedstrijden zul je altijd zien dat een balletje dan ook niet een keer goed valt. Schietkansen waren er zeker, maar de opgave om de bal tussen de palen te krijgen was vandaag wat te groot. Homeruns werden er daarentegen wel gescoord. Oisterwijk speelde op de counter en kon daarin enkele keren ook gevaarlijk worden. Een kwartier voor tijd volgde een schandalige overtreding van een speler van Oisterwijk. Deze speler werd terecht met rood van het veld gestuurd. Een scheidsrechter in goede doen zou deze speler de nodige wedstrijden schorsing opleggen. Dat is ook precies de reden dat ik verwacht dat de speler volgende week gewoon weer opgesteld kan worden door Oisterwijk.
Ondanks de overtal situatie kwam RKDVC niet meer tot scoren. Aan de andere kant legde de scheidsrechter de bal voor Oisterwijk nog op de stip, en werd de 3-0 eindstand binnengeschoten.
Het zal de laatste 2 wedstrijden echt beter moeten wil RKDVC kampioen kunnen worden. Hopelijk kan de rug tegen dorpsgenoot FC Drunen worden gerecht en winnen we daarna ook bij Berkdijk. Dan zien we dan wel hoe de situatie is.
Door: Michael Leijte , 17-04-2014 00:00