RKDVC B1

12-04-2014 15:00 Someren B1 RKDVC B1 1-4

Wat gaat het seizoen brengen voor RKDVC B1

Nog 3 wedstrijden te gaan voor de mannen van de B1 uit Drunen. Elke week weer een nieuwe tegenstander en nieuwe wedstrijd die gewonnen dient te worden wanneer we mee willen blijven doen om het kampioenschap en druk willen houden op Una B1. Vandaag spelend tegen sv Someren die op dit moment de laatste plaats bezet en met 1 been al in de 4e divisie staat en strijd voor alles wat ze waard zijn. Met een lente-zon en het perfecte kunstgras starte de wedstrijd om 15:00 uur. Vanaf de start van de wedstrijd was het RKDVC dat het meeste balbezit begeerde. Door middel van de combinatie werd getracht de tegenstander uit elkaar te spelen. Dat dit totaal niet lukte had RKDVC.voornamelijk aan zichzelf te danken. Met te weinig passie en beleving werd de goal van de tegenstander gezocht. In de eerste helft is er welgeteld geen 1 mogelijkheid genoteerd voor de mannen uit Drunen. Daar tegenover zette sv Someren alles op alles en probeerde gevaarlijk te worden vanuit de counter. Dit resulteerde in een aantal zeer gevaarlijke momenten voor de drunense goal. Eenmaal kon Jeroen goed redding brengen alleen op de tweede mogelijkheid bleef hij zijn antwoord schuldig en schoot de spits (C-junior) de bal binnen. Dit was zeer zeker niet tegen de verhouding in. Maar hoe verschillend en anders was de tweede helft. Een strijdbaar RKDVC-waardig team stond er op het veld. Er werd voor elke meter geknokt en als team liet RKDVC zien ook nog een heel goed te kunnen voetballen. Dus helemaal niet zo gek dat wij op de tweede plek staan. Binnen een mum van tijd werd de stand omgebogen naar een 2-1 voorsprong door Joep en Mathijs. sv Someren dat sporadisch nog gevaarlijk kon worden had na een slippertje in de verdediging de 2-2 moeten maken maar schoot vrij bij de 2e paal voorlangs. Dit was weer even een wake-up call voor RKDVC. Het zette het gas nog even vol open en liep tweemaal zeer gemakkelijk door de verdediging van sv Someren. Hierbij was het Stijn dat tweemaal scoorde en de eindstand op 4-1 bracht. Op basis van de tweede helft een zeer verdiende overwinning. Na het verlies van Neunen bij Union heeft RKDVC B1 zich verzekerd van een plek bij de eerste twee. Maar hopelijk zit er nog meer in het vat. Volgend week de inhaalwedstrijd tegen Sportclub Irene. Waar bij winst de tweede periode binnen gehaald kan worden. Hopelijk kunnen de mannen van de B1 weer reken op een onvoorwaardelijke steun van de supporters die elke week in grote getalen langs de veld staan. Wij als RKDVC B1 zijn zeer verheugd dat deze vele supporters de weg naar de wedstrijden van RKDVC B1 hebben gevonden. Bedankt voor de positieve energie die jullie bezorgen aan de spelers en jongens.

Met sportieve groet,
RKDVC B1