RKDVC C1

10-05-2014 13:00 Orion C1 RKDVC C1 2-3

C1 BLIJFT 2E DIVISIONIST NA BLOEDSTOLLENDE THRILLER

Vandaag de beslissingswedstrijd voor het klasse-behoud tegen ORION uit Nijmegen voor DVC C1. Op neutraal terrein bij HVCH in Heesch, maar het leek wel 'n thuiswedstrijd voor de boys want ruim 130 DVC-ers waren meegereisd om ons te steunen(wat 'n fijne club zijn we toch-dat iedereen zo meeleeft met de C1). In de competitie hadden we slechts 1 pnt. behaald tegen ORION(2-3 en 3-3) na in beide wedstrijden 2 doelpunten voorsprong te hebben verspeeld Wij moesten winnen want bij gelijkspel zou doelsaldo uit competitie doorslag geven -22 ORION ,-29 DVC. We wisten waar hun "zwakte" lag maar ook de "sterkte" te weten hun aalgladde en behendige spits(goed voor 4 doelpunten en 2 assists). Vandaag hadden we Sander opgeofferd om hun spits te neutraliseren. Onder leiding van 'n KNVB-trio begonnen we toch niet scherp aan de wedstrijd want na 105 sec. behoedde de paal ons van 'n vroege achterstand al floot de scheids voor buitenspel of 'n overtreding!!? Deze wake-up call zette de boys nu wel op scherp want vanaf nu was het DVC dat het initiatief nam en O. constant onder druk zette. Zozeer dat het spel zich vnl. op de ORION- helft afspeelde Dit veldoverwicht bracht ons niet echt grote mogelijkheden om te scoren. De 2 grootste waren vrije trappen rand 16 die helaas niet al te best werden genomen. O. wist in de counter toch af en toe voor ons doel te komen zonder echte kansen. Met 'n cornerverhouding van 2-7
gingen we richting kleedkamers voor de rust.
In de rustruimte hebben we aangegeven dat als we zo zouden blijven spelen en werken het geluk(eindelijk) 'n keer aan onze zijde zou komen.Direct na de aftrap gingen we verder waarmee we voor rust bezig waren nml.O. niet de mogelijkheid geven om hun spits te bereiken of in stelling te brengen. Na 7min. werd via goed samenspel Ralph op 20mtr. van het doel aangespeeld door de vandaag zeer sterk spelende Sam, en als 'n granaat sloeg zijn schot tergen de O-touwen 0-1. Deze bevrijdende treffer werd zowel op als langs het veld uitbundig bejubeld. Maar al snel was iedereen weer bij de les want het was tegen deze tegenstander nog niet gedaan wisten we uit ervaring. O. bracht meteen 2 wissels om het tij te doen keren maar vandaag stond er 'n C1 collectief dat we helaas te weinig gezien hebben dit seizoen maar beter laat dan nooit. In de 49e
min. wist Pjotr op links de 16 binnen te dribbelen en vanaf de achterlijn Tomas 'n niet te missen kans op de 0-2 te geven en jawel het vele trainen hierop betaalde zich uit, 2 doelpunten verschil. Het DVC-legioen ging nog meer tekeer dan bij de 0-1 maar het was nog niet gespeeld. O. ging weer wisselen een middenvelder erbij voor 'n verdediger. En jawel hoor 1keer wist die duvelse spits aan de aandacht van Sander en Ralph te ontkomen en de 1-2 lag in ons netje. Even leken we het weg te gaan geven maar het C1 collectief van vandaag was 'n genot om te zien. Naarmate de tijd vorderde nam de spanning aan beide kanten toe met hier en daar wat irritatie gezien de belangen 'n beetje begrijpelijk. Dan komt het Deniz momentje, hij begint vanaf de middenlijn aan 'n rush en speelt 2 O-verdedigers dol en jawel vanaf de achterlijn bereikt hij,Pjotr, misschien wel de uitblinker van vandaag, en die deed bij de 1ste paal iets wat in 1ste instantie alleen hij zag de bal ging langs de O-keeper in het doel 1-3. Nu werd zowat alles wat DVC 'n warm hart toedraagt helemaal gek en wild van blijdschap.Met nog maar 8 min. op de klok was dit het moment om de altijd geduldige en in het teambelang meedenkende wissels uit de dug-out te sturen zodat zij ook hun aandeel in deze heroische victorie zouden hebben. Zij waren nog geen 10mtr. onderweg of die duvelse O-spits wist d.m.v. 'n lichte overtreding op Sander 'n medespeler te bereiken die simpel de 2-3 binnenschoot. Het zou toch niet weer??? Ik denk dat zowat iedereen die laatste hele hele lange minuten 'n hartverzakking kreeg van de spanning want die was onbedaarlijk groot. Als dan ook onze keeper nog wordt getorpedeerd door de O-aanvoerder lopen de gemoederen nog heter op.In de hectiek zijn we niet meer aan de wissels toegekomen maar toen de scheids affloot waren zij het allersnelst in het veld om deze dik en dikverdiende overwinning mee te vieren met de andere GLADIATOREN.GEWELDIG boys wat jullie allen vandaag hebben laten zien was SUPER. Het was in alle opzichten een enerverend en slopend seizoen met gelukkig voor jullie(en ons)en DVC+ jullie opvolgers een goede afloop.

Ook willen wij iedereen die gedurende het gehele seizoen en toch zeker vandaag ons hartstochtelijk steunde bedanken.
BEDANKT BEDANKT en nogmaals BEDANKT NAMENS DE GEHELE C1
De toch nog tevreden RKKA en jullie trotse ouders.
Toeschouwers: 137 DVC-ers :waren het er meer?
33 Neutraal
9 ORION
P.s. Wij wensen Andre, Joost en de "nwe"C1 ontzettend veel succes en plezier in t seizoen 14-15.

Door: Kornel Rzemieniecki , 10-05-2014 00:00