RKDVC B1

13-09-2014 12:45 RKDVC B1 Baronie B1 1-4

RKDVC B1 doet zichzelf de das om

Na een uitstekende wedstrijd tegen Geldrop B1 en een uitstekende trainingsweek was het moment daar voor de clash met 1 van de titelkandidaten van dit jaar. Baronie was te gast op het zonovergoten sportpark aan de Duinweg. Na een scherpe warming-up floot dhr. van Gestel voor de start van de wedstrijd. Een mooi duel ontspon zich in de eerste helft. Een wedstrijd dat gelijk opging was voor de supporters mooi om naar te kijken. Er werd door beide teams gestreden voor elke meter en bij vlagen werd er uitstekend spel op de mat neergelegd. Uit de statistieken zal gebleken hebben dat Baronie meer balbezit zou hebben echter was het RKDVC die de eerste kans voor zijn rekening nam. Aan de linkerkant kwam Thomas goed voorbij zijn tegenstander echter werd zijn voorzet niet op waarde geschat en kwam Osman een teentje te kort om de bal in het doel te werken. Kort daarna wederom een grote kans voor RKDVC. Uit een vrije trap van Roy kwam Thom vrij voor de goal hij raakte het projectiel te vol op het hoofd en zeilde rakelings langs het doel. Baronie begon daarna wat meer aan te dringen maar stuitte voornamelijk op de laatste linie van RKDVC. Eenmaal wist Baronie de muur te omzeilen en op te duiken voor Jordan. Gelukkig werkte de speler de bal voorlangs. Een terechte ruststand van 0-0 was bereikt. Maar hoe anders zou de tweede helft lopen. Het geloof en vertrouwen in een goede afloop werkte averechts bij de mannen uit Drunen. Daar waar Baronie scherper en agressiever ging spelen. Was het spel van RKDVC te naïef en niet gretig genoeg. Dit resulteerde in een salvo aan doelpunten voor Baronie. Binnen 15 minuten was de wedstrijd gelopen en stond het al zeer verdiend 3-0 voor Baronie. Aanvallend was RKDVC niet in staat om gevaar te stichten en verdedigend was het niet 'mannelijk' genoeg om de behendige spelers van Baronie af te stoppen. Voor de eer liet RKDVC wel de simpelheid van het voetbalspelletje zien. De goede loopactie van Stijn werd op waarde geschat door Sander. Met een uitstekende pass werd Stijn voor de keeper gezet. Die vervolgens koelbloedig afwerkte. Voor de statistieken scoorde Baronie in de laatste minuten nog de verdiende 4-1. Een verliespartij tegen deze tegenstander is geen schande echter de manier waarop zijn leerpunten voor de equipe van RKDVC. Daar waar zelfvertrouwen niet moet omslaan in naïviteit. Maar juist in gretigheid en beleving. Leren van de fouten, de strijdlust en beleving van de eerste helft. Gaat RKDVC volgende week de eerste 3 punten van dit seizoen opleveren.
Door: Roel Bijsterbosch , 14-09-2014 00:00