RKDVC B1

27-09-2014 12:45 RKDVC B1 Scharn B1 2-3

Hard werkend RKDVC doet zichzelf te kort

Na de uitstekende wedstrijd van vorige week waar RKDVC de eerste drie punten van het seizoen binnenhaalde stond vandaag onder wederom een mooie nazomer zonnetje de 4e wedstrijd van de competitie op het programma. De voetbalvereniging uit Scharn kwam uit het verre Maastricht op bedoek. RKDVC was gemotiveerd om de goede lijn door te zetten in deze wedstrijd. Alleen pakte het resultaat aan het einde van de wedstrijd anders uit dan de menig voetballiefhebber had verwacht. Of had gezien tijdens deze enerverende voetbalwedstrijd. Vanaf minuut 1 was RKDVC dat het meeste balbezit begeerde. Op momenten zelf toegeƫigend maar op momenten misschien ook toegelaten door de tegenstander. Dit resulteerde in de 1e minuut al in een grote kans die jammerlijk genoeg niet doelpunt werd verwerkt. En tot iedereen zijn verbazing lag de bal een minuut later wel in het net van RKDVC. Na een tweetal slordigheden in de defensie van RKDVC lag de weg open voor de buitenspeler van Scharn om de bal in het doel te laten verdwijnen. Een tegenslag wat niemand op had gerekend. Scharn wat zich beperkte tot tegenhouden en counteren kon op die manier eigenlijk ook geen vuist maken. Het was dan ook RKDVC die de beste kansen kreeg. Nogmaals werden een 4 a 5-tal 100% kansen gecreƫerd maar wederom niet verzilverd. Dat wat iedereen terug deed denken aan de feyenoord-Ajax wedstrijd van een week eerder. Het betere van het spel, de kansen maar wel 1-0 achter. En tot overmaat van ramp scoorde de aanvoerder van Scharn de 0-2 na een geweldige vrije trap. Hieraan vooraf ging wederom een onoplettendheid aan RKDVC kant met een slordige en domme overtreding. Maar iedereen die nu dacht dat RKDVC op zou geven kwam bedrogen uit. RKDVC vertrok in de tweede helft wederom fel uit de startblokken. Met de ingevallen Osman ontstond er meteen gevaar het was dan ook een wonder dat RKDVC de aansluitingstreffer niet maakte. Tot tweemaal toe binnen 5 minuten werd de binnenkant van de paal gevonden en bleef de bal aan de verkeerde kant van de doellijn liggen. En bleef de welverdiende treffer uit. Wat zich ontspon was een hard werkend RKDVC die nog steeds het meeste balbezit begeerde. En nog steeds een Scharn dat nu sporadisch op de counter gevaarlijk kon worden. Maar nog geen pijn kon doen. Na een 15 a 20 minuten spelen was daar toch het moment gekomen dat de aansluitingstreffer werd gemaakt. Iedereen ging er maar weer eens goed voor zitten want nu zou RKDVC er wel eens erop en erover gaan. Maar tot overmaat van ramp lag de binnen weer net zo snel in het RKDVC doel. Na wederom een onoplettendheid en slordigheid op het middenveld werd het spel van Scharn toch beloond. Via een counter werd de bal van 20 meter over Jordan heen gelepeld. 1-3. Nog steeds geloofde RKDVC in een goede afloop van de wedstrijd. Met lef, durf en energie werd veelvuldig het doel van Scharn opgezocht. De lat en paal werden nogmaals geraakt een iets wat gelukkig doelpunt bracht de spanning nog wat terug. Maar het mocht helaas niet baten voor de Boys uit Drunen. Gevochten als leeuwen en voor elke meter gestreden. De wedstrijd gedomineerd maar helaas aan het einde met lege handen. Het euvel waar vele eredivisie ploegen op dit moment ook mee kampen het scoren van doelpunten ontbrak het RKDVC vandaag om de welverdiende overwinning binnen te slepen. Deze week weer scherp trainen en met dezelfde bereidheid om met elkaar en voor elkaar te werken dan komt het resultaat zeker vanzelf.
Door: Roel Bijsterbosch , 29-09-2014 00:00