RKDVC E5

13-09-2014 09:00 RKDVC E5 SSC'55 E2 Maas, M.H. 5-1

RKDVC E5 wint 1e competitiewedstrijd overtuigend

vandaag stond de eerste competitiewedstrijd tegen SSC op het programma.
Het team was compleet, en hebben zelfs van de week nog een aanwinst kunnen boeken in de naam van Lars van Asten.
De jongens begonnen gretig aan de wedstrijd.
Ze hadden er echt zin in, en lieten de bal direkt goed rondgaan.
Er werd goed vrijgelopen door iedereen, zodat de bal ook altijd naar een vrijstaande speler gespeeld kon worden.
Al snel stond de 1-0 op het scorebord. Van achteruit werd de bal door Martijn naar Baran gespeeld en hij wist Imran te vinden die had de ruimte om een paar meter een dribbel te maken en passte vervolgens naar Iben, en Iben aarzelde geen moment, haalde uit en de 1-0 zat binnen. Onze jongens hadden er zin in, en gingen meteen op zoek naar doelpunt nummer 2.
Deze werd ook snel na de 1-0 gemaakt.
Kostian trapte de bal ver uit, de bal ging via Benjamin naar Lars.
Lars speelde een mannetje uit, wist Soufian te vinden, en Soufian moest ook eerst nog zijn direkte tegenstander uitspelen, voordat hij de 2-0 kon binnenschieten.
Soufian maakte in de 1e helft ook nog zijn 2e goal, maar door een foutje in verdediging, kregen we net voor rust ook een tegengoal te verwerken.
Tijdens de rust werden nog enkele tips gegeven, maar aan de geluiden van de spelers te horen, waren ze echt gemotiveerd om lekker door te gaan met goed voetballen ook in de 2e helft.
In de tweede helft stond het team goed opgesteld, wanneer er een aanval was van SSC, was er altijd iemand die rugdekking gaf.
Tim, Akif en Benjamin leverden goed werk op de backpositie in de verdediging. Tegenstander kwam er niet voorbij, en bij balbezit werd snel naar de vrije man op het middenveld gezocht. Martijn stond ook heel sterk te verdedigen in het hart van de verdediging.
Kostian ook complimenten, heel goede wedstrijd gekeept, het is heel moeilijk om geconcentreerd te blijven wanneer je weinig ballen op je af krijgt, maar wanneer een bal kwam, dan stond je er.
Ook middenveld en voorhoede hebben een goede wedstrijd gespeeld. Op het middenveld moesten de spelers vele meters maken, maar dit werd goed gedaan.
Er werden in de 2e helft nog 3 mooie goals gemaakt, door Iben, Soufian en Imran.
Lars helaas niet gescoord, wel 1 kansje om te scoren, maar die gaat er de volgende keer wel in, maar je hebt wel een goede wedstrijd gespeeld.
Nogmaals complimenten aan iedereen, jullie hebben samen goed gevoetbald.
Ga zo door met z'n allen, zodat we volgende week weer 3 punten kunnen pakken tegen Nieuwkuijk.

Latifa-Marco-Dennis
Door: Dennis Vissers , 14-09-2014 00:00