14-09-2014 14:30 Best Vooruit 1 RKDVC 1 3-2

Verlies ondanks goed veldspel

In Best stond de eerste uitwedstrijd van dit seizoen op het programma. De gastheren van vandaag speelde afgelopen seizoen in de eerste klasse. Via de nacompetitie moesten zij zich een degradatie laten welgevallen. Zij willen dan ook graag weer terugkeren op het hogere niveau.

In de wedstrijd van vandaag bleek echter dat RKDVC niet veel moest onderdoen voor de ploeg uit Best. Vanaf de aftrap zochten de Drunenaren de aanval. De gastheren lieten dit ook graag toe. Zij beschikken immers over een snelle en goede counter. Dit ondervond RKDVC dan ook driemaal in deze wedstrijd. Al in de elfde minuut was het voor de eerste keer. Na een aanval van DVC konden de Bestenaren een snelle aanval opzetten. Hierbij kreeg RKDVC enkele mogelijkheden om de bal uit de verdediging weg te werken, maar deed dit onvoldoende waardoor de druk op het DVC doel bleef. Uiteindelijk was het Sander van der Looy die de thuisploeg op 1-0 zette. Ook hierna bleef RKDVC heel aardig voetballen. Met enkele mogelijkheden om tot scoren te komen. In de 27ste minuut kwam, op voorzet van Ruud van Son, Jan Bullens met een kopbal dicht bij een treffer. Zijn bal was echter onvoldoende hard om de Drunenaren te laten juichen. Uit de uitbraak die hierop volgde kwam rechtsbuiten, Erdo Atakan, alleen op doelman Roel Bijsterbosh af. Zeer geslepen liet hij Roel kansloos en scoorde de 2-0. In de slotfase was het uitsluitend RKDVC dat het spel maakte. Dit zou tot enkele mooie kansen leiden. Maar tot driemaal toe werd het doel van Best rakelings gemist.

Ook na rust probeerde RKDVC het spel te maken. En Best zocht telkens de vlijmscherpe counter op. Over en weer zou dit tot enkele kansen leiden. Maar het was RKDVC dat na rust als eerste scoorde. In de 58ste minuut was het Christiaan van der Velden die in het strafschopgebied die onderuit werd gehaald. De terecht toegekende strafschop werd door Yannick van Zutphen feilloos binnen geschoten, 2-1. Enkele minuten na de treffer leek het onheil zich over de thuisploeg te gaan storten. Spits Jeroen Mattheeuwse trapte zomaar pardoes na, waardoor de gastheren met tien man verder moest. Het gevolg was dat de Bestenaren zich achterin nog beter gaan positioneren. Toch kwam RKDVC enkele malen dicht bij een treffer. Maar opnieuw was het Best Vooruit dat na een zeer snelle counter scoorde. Nu was het Ronald de Koning die in de 66ste minuut zeer fraai afrondde, 3-1. De Drunenaren lieten hierna hun hoofden niet hangen en bleven strijden voor een beter resultaat. In de 84ste minuut was het Ruud van Son die vanuit een vrije trap keurig bij de eerste paal wist te leggen. Hier was Nafis Alkan zeer attent en kopte de 3-2 binnen. In deze score zou hierna niets meer veranderen. Dit ondanks het feit dat best Vooruit in de 88ste minuut een uitgelezen kans kreeg om de wedstrijd op slot te gooien. Weer bij een uitbraak moest Nick van de Laar de aanvallen van de thuisploeg onreglementair stoppen. de scheidsrechter besloot tot een strafschop. Echter deze werd door Roel keurig gepareerd.

Opstelling:             Roel Bijsterbosch, Martijn van Esch, Nick van de Laar, Remco van Hoesel (Nafis Alkan 75ste), Damian van Bijnen (Rick van Herpt 57ste), Yannick van Zutphen, Ruud van Son, Ramon Kok (Roy de Vaan 45ste), Jan Bullens, Christiaan van der Velden, Guus Berens
Scoreverloop:        1 – 0 Sander van der Looy 11de minuut
                            2 – 0 Erdi Atakan 28ste minuut