RKDVC D2

27-09-2014 11:15 RKDVC D2 Nieuwkuijk D1 5-3

DVC boekt eerste overwinning

Vandaag stond de wedstrijd tegen de buren van nieuwkuijk op het programma. Net als vorige week was dit een d1. Dit betekend dus dat we weer een fysiek sterke ploeg tegen krijgen. Er was wel een verschil met ssc want bij nieuwkuijk stonden ook enkele jongens van onze maat in. Voor de wedstrijd was al snel duidelijk hoe er gespeeld moest worden. Kort op de tegenstander en in balbezit van ons lekker gaan voetballen. In de eerste helft was hier helaas niks van terug te zien. Nieuwkuijk kreeg alle ruimte om te voetballen en hoefde niet eens de duels aan te gaan om in bal bezit te blijven. DVC kon zich weinig mengen in het spel. Dit door het slordige en slappe spel. Onder andere door de goede linker flank wist nieuwkuijk in de eerste helft verdiend een 0-3 voorsprong te pakken. Er zou in de rust een hartig woordje gesproken moeten worden om hier nog enigzins een positief gevoel aan over te houden. Kijken of in de 2e helft dvc zich meer met het spel kon gaan bemoeien en of ze in staat waren de duels aan te gaan. De scheids floot voor de tweede helft. En ja hoor er werden zowaar duels aan gegaan en ook nog eens gewonnen. Wat een verandering ten opzichte van de eerste helft. De felheid resulteerde al snel in de 1-3. Nieuwkuijk wist niet wat ze overkwam. Dvc was een hele andere ploeg dan in de eerste helft. En nieuwkuijk wist haast niet meer gevaarlijk te worden. Ze hadden een corner nodig om nog voor enig gevaar te zorgen. Maar deze werd keurig van de lijn gekopt. Dvc ging doer waar het de tweede helft mee begonnen was. De duels winnen en in balbezit proberen te voetballen. Dit leverde vele aanvallen op en nieuwkuijk wist onze jongens niet meer te stoppen. Ze hadden steeds meer overtredingen nodig om de aanval stil te zetten. Helaas voor hun gebeurde dit een aantal keer binnen de 16 meter. Hierdoor kreeg dvc 3x een penalty toegekend. 2 van de drie werden er benut. Verder werden er nog 2 van de aanvallen van dvc omgezet in doelpunten. Hierdoor kwam uiteindelijk de 5-3 stand op het scorebord.
Jongens een hele sterke 2e helft maar als wel eerder gezegd een wedstrijd bestaat uit 2 helften. Probeer eens bijde helften zo te spelen dan kunnen er nog veel meer punten gepakt worden.
Door: Stef Muskens , 30-09-2014 00:00