28-09-2014 14:00 RKDVC 3 VOAB 2 2-4

DVC verliest 3 punten.

Vandaag mochten de mannen vant 3e mooi optijd aanwezig zijn. Want ze werden in het nieuw gestoken. Hans Brokx consultancy was zo gul om nieuwe shirts en een nieuwe coach jas te sponsoren. Hiervoor willen wij hem hartelijk danken en wij hopen in deze shirts nog vele successen te behalen.
Nu de wedstrijd, vandaag stond een sterke tegenstander tegenoverons. Het was VOAB uit goirle. Een ploeg die enkele jaren geleden gedegradeerd is uit de 1e klasse en nu altijd een geduchte tegenstander is voor dvc. Het afgelopen jaar hebben we hun 2x met ietwat geluk weten te verslaan. Hopenlijk voor ons bleven vandaag de 3 punten weer in drunen maar dan verdiend. Na de fotosessie werd er begonnen aan de warming-up. En hop het stond al 0-1. Nu denkt u huh hoe kan dat nou. Ja het eerste fluitsignaal had nog niet geklonken of voab had de voorsprong al te pakken. Misschien dat het 2e fluitsignaal dvc beter af ging. Ja belukkig wel want vanaf dat moment heeft dvc eigenlijk heel de 1e helft gedomineerd. Er volgde kans op kans de een wat groter dan de ander. Maar het geluk was nog niet aan dvc zijde. Dvc probeerde het aanvallende spel door te zetten maar moest allert blijven op de sterke en snelle voorhoede. Gelukkig voor dvc was het uiteindelijk EM die de 1-1 binnen wist te schieten. Na de gelijkmaker bleef dvc domineren en kansen creeeren. Maar helaas voor de mannen uit drunen wisten ze er niet eentje bij te prikken zodat ze met een voorsprong konden gaan rusten. In de tweede helft zou er in ieder geval feller gestart moeten worden. Verder zou er bij dit veldspel en veldoverwicht wel wat meer in zitten dan een 1-1. Maar helaas voor dvc kwamen ze niet al te scherp uit de kleedkamer en stonden ze binnen 15min tegen een achterstand van 1-3 aan te kijken. De mouwen moesten opgestroopt worden en er moest uit een ander vaatje getapt gaan worden. Maar het ging erg moeizaam er volgde wel weer een aantal kansen maar je zag aan bijde zijdes dat de energie wegepte. Door het warme weer koste de wedstrijd erg veel energie en wie zou over de langste adem bezitten. Voab had de gunstigste uitgangspositie. Maar het was JK die de spanning terug bracht en de stand op 2-3 zette. De gelijkmaker hing in de lucht. Alles werd op alles gezet om die te scoren. Maar het was toch voab die de marge wist te vergroten. Uit een corner viel inde kluts de 2-4 binnen.
Al met al had er meer ingezeten maar had er heel de wedstrijd lang wat meer gif in het spel van dvc moeten zitten. Vooral in verdedigend opzicht. Volgende week uit naar dubbeldam. Daar zullen weer wat punten gepakt moeten worden om bovenin mee te blijven doen en omde shirts van Hans in te wijden.
Door: Stef Muskens , 30-09-2014 00:00