28-09-2014 10:15 Sarto 8 RKDVC 6 3-5

DVC maakt het zichzelf onnodig moeilijk

Met een uitgedund gezelschap ging DVC in alle vroegte op pad voor de 2e competitiewedstrijd tegen Sarto. Net zoals wij een team bestaande uit een mix van oude rotten en jeugdig talent. Onder heerlijke weersomstandigheden wist Sarto te profiteren van de positionele wanorde aan Drunense kant. Een afgeslagen hoekschop werd in de 12e minuut doeltreffend afgedrukt door de nr 6 van Sarto. Na dit doelpunt slaagde DVC er in om de organisatie op orde te krijgen. De oude backs waren vaak kansloos tegen de vleugelflitsers van RKDVC. In de 20e minuut werd de stand rechtgetrokken door Luke v/d Wiel. Even hierna was één van de vleugelspelers, Dennis Damen, aangever bij het doelpunt van Michael Leijte. Sarto had in deze fase weinig te vertellen en Dennis was ook aangever bij de 1-3 van Oscar Wientjens. Het was in de 2e helft zaak deze comfortabele ruststand vast te houden en indien mogelijk uit te breiden. Dit leek aanvankelijk prima te lukken: Willem v/d Velden schoot een strafschop batsboem in de kruising. Hierna zakte DVC onbedoelt wat terug en op 80% werd de wedstrijd voortgezet. Dit feit, gecombineerd met de nodige mazzel, bracht Sarto plots terug in de wedstrijd: 3-4. Sarto kon hierna echter niet doordrukken en DVC hoefde geen mogelijkheid meer weg te geven. Ruben besliste het duel in de slotfase met zijn fraaie 3-5.
Door: Michael Leijte , 29-09-2014 00:00