RKDVC B1

25-10-2014 12:45 RKDVC B1 RKVVO B1 7-1

RKDVC sluit aan bij de (sub)top

De laatste weken maakt RKDVC een positieve vooruitgang door. De laatste 3 wedstrijden werden positief afgesloten en het vertrouwen in het team groeit. Het doel van vandaag tegen het laag geklasseerde RKVVO is aansluiting maken met de teams in de (sub)top. Het enigste wat vandaag dan ook telt voor beide teams is de overwinning. Dit feit legde een deken van gelatenheid over het team. De start van de wedstrijd was dan ook voor RKVVO. Met veel energie en strijdlust was het RKVVO dat het meest gevaarlijk kon worden voor het doel van RKDVC. De 0-1 achterstand was dan ook niet meer dan terecht. Ondanks de alerte reacties van Jordan en de redding op de lijn van timo kon de speler van RKVVO toch het allerlaatste zetje aan de bal geven om tot scoren te komen. Dit doelpunt leek wel de brandstof wat de motor van RKDVC nodig had. De aanvalslinie werd steeds vaker in stelling gebracht door een goede passing vanuit de middenlinie. Binnen een mum van tijd stond de gelijke score op het scorebord. Met een aanval uit een boekje die over vele schijven ging werd uiteindelijk Osman zeer vakkundig voor de keeper gezet. Deze laats genoemde faalde niet en scoorde zijn eerste van de dag. Het spel van RKDVC werd met de minuut beter, De loopacties en de passing werden scherper en beter. Alle arbeid van de laatste weken tijdens de training betaalde zich uit in uitstekend veldspel. Na een aantal minuten stond de 2-1 voorsprong op het scorebord. Na goed vooruit verdedigen door Sander en Osman is het wederom Osman die met een uitstekende lob de keeper in de verre hoek verschalkte. En als we spreken over een welbekende zuivere hattrick mag Osman uiteindelijk de wedstrijdbal aan het eind van de wedstrijd meenemen. Na een goed uitgevoerde corner is het wederom Osman die de bal tot een doelpunt promoveerde. Met een welverdiende ruststand van 3-1 voor RKDVC werd de thee opgezocht. Na de puntjes op de i gezet te hebben floot de uitstekend leidende scheidsrechter voor de tweede helft van de wedstrijd. In de eerste fase was het RKVVO wat meer opportunistisch ging spelen. En een meer afwachtend RKDVC leidde tot een gevaarlijk moment voor de goal van Jordan. Uiteindelijk kon laatstgenoemde de bal makkelijk pakken. Wederom een brandstof voor de motor. Want het tempo ging wederom omhoog en een minuut naar de mogelijkheid van RKVVO was het RKDVC wederom wat tot scoren kon komen. Na een uitstekende actie en scherpe en harde voorzet Thomas werd de bal onfortuinlijk tot een eigen doelpunt gepromoveerd. Het moed en geloof zakte bij RKVVO letterlijk in de schoenen. Het liet RKDVC het initiatief en beperkte zicht tot verdedigen en counteren. En kon dan ook niet voorkomen dat In de laatste fase van de wedstrijd Thomas zijn goede wedstrijd kon belonen met 2 doelpunten wat de 7-1 eindstand op het scorebord zette. Een uitstekende wedstrijd wat perspectief biedt voor de rest van het seizoen. Volgende week de wedstrijd tegen een directe concurrent op de ranglijst in de vorm van voetbalvereniging Gemert. Een spannende en mooie wedstrijd zal zich volgende week voordoen op het sportpark van vv Gemert. Kan RKDVC de stijgende lijn voortzetten.
Door: Roel Bijsterbosch , 29-10-2014 00:00