RKDVC B1

18-10-2014 14:45 Haarsteeg B1 RKDVC B1 0-5

Overwinning in de langstraatderby

De laatste bekerwedstrijd van dit seizoen stond deze dag op het programma. En wat voor een bekerwedstrijd. Ondanks dat er niets meer op het spel stond voor beide teams. Is deze langstraatderby voor vele de wedstrijd van het seizoen. Vandaag stond de wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten uit Haarsteeg op de rol. De tegenstander die vorig jaar degradeerde uit de hoofdklasse was gebrand om RKDVC vandaag pijn te doen op een sportief goede manier. De enigste vraag die deed oprijzen is RKDVC in staat om dan ook het klasse verschil ut te drukken in goed spel en score. Een gebrand RKDVC begon van meet af aan met aanvallend spel en druk op de achterhoede van Haarsteeg. Haarsteeg kreeg geen moment rust om in het spel te komen en hun strijdplan uit te voeren. Ondanks het feit dat er niets meer op het spel stond was het veldspel van RKDVC gedurfd en aanvallend met veel beweging in de voorhoede. Dit resulteerde dan ook in vele aanvallen en kansen voor RKDVC. Door de beleving in die loopacties van Thomas en Osman kon Haarsteeg hier vaak geen antwoord op geven. De eerste helft werd dan ook met een zeer terechte 3-0 voorsprong afgesloten. De tweede helft werd het team op een aantal plaatsen gewijzigd en kregen vele nieuwe gezichten de kans om zichzelf te bewijzen. Daar waar Des, Jasper en Tugsad hun waarde hebben laten zien. Met dit team werd uiteindelijk een dikverdiende 5-0 overwinning behaald in de meest belangrijke wedstrijd van het seizoen.Al was de wedstrijd maar voor de welbekende statistieken. Want Wilhelmina sloot hun wedstrijd winnend af tegen LRC en mogen zich opmaken voor de volgende ronde van de beker. Volgende week de volgende speelronde van de competitie tegen RKVVO uit veldhoven. Voor de boys uit Drunen een hele belangrijke wedstrijd voor de aansluiting met de (sub)top.
Door: Roel Bijsterbosch , 29-10-2014 00:00