19-10-2014 12:30 RKDVC 5 DESK 4 Logten, H. van 14-2

RKDVC 5 wint onder het motto van: PFFFF

19 oktober en de zon stond stralend hoog aan de hemel, ja u leest het goed, 19 oktober en de zon stond stralend hoog aan de hemel. DESK uit Kaatsheuvel kwam op bezoek aan de Sportlaan op het Sportpark aan de Duinweg. Zij moesten het opnemen tegen de koploper van de competitie RKDVC. Bij aanvang van de wedstrijd bleken we nog een 2de tegenstander te hebben, namelijk de hitte. Gelukkig had DESK hier wat meer last van. Na 5 minuten was het namelijk al 1-0. Arjan speelde Jordi aan op de rand van het 16-meter gebied. Jordi wist met een bekeken wipper Arjan alleen voor de keeper te zetten. Arjan rondde koelbloedig af. De 2-0 volgde al vrij snel. Jordi pakte de bal op uit een rebound, Jordi werd in die rebound onreglementair naar de grond gewerkt. De bijbehorende penalty werd door Thomas overtuigend binnen geschoten. RKDVC ging vrolijk door en behield het betere van het spel. Halverwege de 1ste helft wist Arjan met een mooie steekpass Jordi te bedienen. Voor Jordi was dit een koud kunstje en schoot goed binnen. Ook Stijn kwam op het scoreformulier door een mooie voorzet van Lars 'Tadic' Kivits fraai af te ronden. 4-0. Dit was ook de ruststand en in de kleedkamer werd er even rustig nagebabbeld over de 1ste helft. In de 2de helft viel onze kersverse vader Marc in. Later in het verslag wordt bovengenoemde een aantal keer als aangever beschreven. Eerst was het aan Arjan die een prachtige 'Tiki-Taka' aanval wist af te ronden, nadat Thomas het overzicht heel knap behield. 5-0. De koek was voor RKDVC nog lang niet op en het ging vrolijk verder. de volgende goals volgden zich in hoog tempo op. De 6-0 kwam van de voet van Jordi. Die op zijn beurt weer knap het net liet bollen. Niet veel later was het Marc die met een heerlijke steekbal door de lucht Arjan vrij voor de keeper zette. Arjan omspeelde de keeper en rondde beheerst af. Bijna binnen de minuut wist Mauries zijn puike wedstrijd beloond worden met een doelpunt. Stijn wist de bal bij de 2de paal voor te slingeren, Mauries stond op de juiste plek om de 8-0 op het niet aanwezige scorebord te zetten. Misschien vraagt u zich nu af of DESK wel was op komen dagen. Dit was zeker het geval, in de 65ste minuut begonnen ze er toch in te geloven en wisten ze de minst gepasseerde keeper van de competitie te passeren. 8-1. RKDVC wilde de marge weer snel terug brengen naar 8 en dit gebeurde dan ook. 9-1 werd het al vrij snel via Jordi die een voorzet van Stijn op miraculeuze wijze aannam. Jordi kreeg hem voor zijn rechter parel en rondde direct af. DESK liet meteen weer van zich spreken en zocht weer de aanval. Vanuit de zogenoemde 2de lijn loste zij zomaar eens een schot. Het schot was strak en gericht en viel buiten bereik van Danny in het doel. RKDVC wilde de dubbele cijfers en deze numerieke prestatie werd knap verzilverd door Lars. Lars bleekte de slimste van het stel in een scrimmage uit de corner. Hij wist zijn voet slim tegen de bal te zetten. Die tik was het beslissende zetje. 10-2 stond het en RKDVC ging gewoon rustig verder. Met nog 15 minuten te gaan brak Luc door en wist een schot op doel te lossen. De keeper pareerde knap. Helaas voor DESK was Jordi er als de kippen bij om Drunens 11de en zijn 4de te maken. De 2de helft van RKDVC kon beschreven worden als campingvoetbal of huis-tuin en keukenvoetbal. Toch wist RKDVC kans op kans te creƫren. Lars werd naar de zijkant gedrongen en wist zich uit een benauwde positie te redden. Hij kwam hier zo goed uit dat hij in scoringspositie kwam. Deze kans liet hij niet liggen en schoot met een perfecte krul de bal in de verre hoek. 12-2. De 13-2 kwam van de voet van Steven die wederom uit een prachtige steekpass van Marc alle tijd kreeg en natuurlijk liet ook Steven dit buitenkansje niet onbenut. 13-2 bleek nog niet genoeg en de 14-2 werd aangetekend door Luc. De minutenteller sprong op 90 en direct volgde het eindsignaal. RKDVC had flink aan zijn doelsaldo gewerkt en optimaal voorbereid voor de echte test tegen VOAB aankomende zondag. 12:30 uur veld 1 en u heeft garantie voor een prachtige pot voetbal, dus komt dat zien.
Door: De Cherspef , 19-10-2014 00:00