19-10-2014 14:30 Vlijmense Boys 1 RKDVC 1 2-5

RKDVC door in beker na winst op Vlijmense Boys

In Vlijmen stond afgelopen zondag de tweede-ronde-bekerwedstrijd van RKDVC op het programma. De Boys zijn in hun klasse de trotse lijstaanvoerder zonder ook maar een punt te morsen. Zij spelen dan wel twee klassen lager dan RKDVC maar presteren dus uitmuntend. Ook DVC kent een mooie start van de competitie. Op deze derby kwamen dan ook vele voetbalenthousiastelingen af. Meer dan 500 supporters waren getuige van een leuke en uitermate sportieve pot voetbal. Hoewel RKDVC voor rust enkele mooie kansen kreeg, gingen beide ploegen met een 0-0 stand rusten. In de 8ste minuut bleef de doelman van de Boys sterk overeind nadat enkele harde schoten op doel door hem werden gekeerd. Ook zag Jorg van Oijen een inzet in de 32ste minuut in het zijnet belanden. En zes minuten later kon de Vlijmense doelman een kopbal van Remco van Hoesel juist nog voldoende met zijn been raken om een Drunense voorsprong te voorkomen. Diverse mooie kansen voor de DVC-ers, maar geen doelpunten.

Na rust zou dit echt anders gaan. Binnen een minuut na de aftrap was het Jorg die van rechts een vrije trap mocht nemen. Zijn inzet verdween, nadat de bal licht werd getoucheerd door een Vlijmens been, bij de tweede paal in het doel, 0-1. In de 52ste minuut volgde de 0-2 nadat Ramon Kok de bal vanaf de achterlijn panklaar afleverde bij Roy de Vaan. Deze schoot feilloos binnen. RKDVC bleef het spel bepalen en kreeg nog enkele kansen voordat Vlijmense Boys zich de eerste doelmogelijkheden wist te verwerven. Toch was het opnieuw RKDVC dat wist te scoren. Uit een goed genomen vrije trap van Nafis Alkan komt de bal bij opnieuw Roy. Ook deze opgelegde kans werd door hem tot een doelpunt gepromoveerd, 0-3. In de 73ste minuut zorgde Johnny de Nies ervoor dat ook Vlijmense Boys op het scorebord kwam. Nadat hij door de DVC-defensie was gesoleerd schoot hij onhoudbaar binnen, 1-3. Maar een minuut later ging een vlammend schot van Nafis juist over het doel. Omdat een verdediger van de Boys de bal nog had geraakt volgde ene hoekschop. Deze kwam bij de vrijstaande Jorg terecht. Loeihard passeerde hij hierop de Vlijmense doelman, 1-4. Nog was het doelpuntenfestijn niet over want Remco kopte, na een voorzet van Ramon vanaf de achterlijn, de 1-5 binnen. In de slotminuut zorgde de ervaren Peti Lutgens voor de eindstand door de 2-5 binnen te schieten.

Een ruime overwinning na een uiterst sportieve wedstrijd. De wedstrijd kende immers geen enkele blessurebehandeling. Verder was opvallend dat Maurice Adegeest en Bobbe de Wit hun debuut in het eerste team maakten.

Opstelling:            Roel Bijsterbosch, Martijn van esch, Nick van de Laar, Remco van Hoesel, Damian van Bijnen, Yannick van Zutphen, Ruud van Son (Bobbe de Wit 80ste), Ramon Kok, Jorg van Oijen, Nafis Alkan (Maurice Adegeest 76ste), Roy de Vaan
Scoreverloop:       0 – 1 Jorg van Oijen 46ste minuut
                           0 – 2 Roy de Vaan 52ste minuut