RKDVC D2

25-10-2014 10:00 Baronie D3 RKDVC D2 1-1

dvc speelt ondanks discutabele penalty gelijk

Vandaag moestene de mannen van de d2 uit naar baronie. Door andere teams was ons verteld dat dit een aardige ploeg was die graag wilde voetballen. Dit kwam ons goed uit, want na al het fysieke geweld van de afgelopen weken is het voor ons ook wel eens lekker om een voetballende ploeg tegen te krijgen.
Vanaf het begin was het inderdaad duidelijk. Baronie wilde graag voetballen. En omdat zij in het begin van de wedstrijd ook wat feller waren resulteerde dit dan ook in een veld overwicht van hun. Maar al met al stond dvc wel goed want echt kansen kon baronie niet creeren. Dvc kwam er af en toe eens uit en probeerde dan naar voren te voetballen. Maar ook dit resulteerde niet echt in kansen. Uiteindelijk was het baronie die de eerste kans kreeg. Hierbij hadden ze helaas voor ons wel de hulp van de scheidsrachter nodig. Want er werd een corner genomen en in het strafschopgebied zag de scheids een overtreding. Iedereen keek elkaar verbaast aan maar hij ging toch echt op de stip. Met dit buitenkansje wist baronie wel om te gaan en ze schoten feilloos de 1-0 binnen. Hierna veranderde er weinig in het spelbeeld. Twee ploegen die wel wilde maar niet echt lukte. Daar was de rust dan. Tijd om de koppies weer even leeg te maken en de neuzen dezelfde kant op te zetten.
Dit lukte aardig want dvc had in de tweede helft het veld overwicht. Dit resulteerde dan ook in kansen voor de blauwhemden. Helaas gingen deze er in eerste instantie niet in. Uiteindelijk was het een corner die samuel wist te promoveren tot de 1-1 een terecht doelpunt. Maar er zat meer in. Dvc voelde dat er 3 punten in zaten vandaag. Maar ook zagen wij langs de kant dat de energie langzaam weg ebte en dat er niet veel gecreerd meer werd. Hierdoor werd er aan bijde kanten iet meer gescoord en bleef de 1-1 op het scorebord staan.
Al met al een redelijke wedstrijd, weinig kansen weg gegeven en zelf wel enkele gecreerd. Dinsdag op de training nog even goed na Praten en dan weer op naar zaterdag.
Door: Stef Muskens , 27-10-2014 00:00