26-10-2014 11:00 SC Elshout 2 RKDVC 6 2-1

DVC struikelt wederom bij SC Elshout

Na de zoete overwinning vorige week op concurrent FC Drunen, stond er voor DVC 6 wederom een pittig potje op het programma. Op het fietsje gingen de mannen richting Noord, om het op te gaan nemen tegen de buren van SC Elshout. Vorig jaar troffen beide ploegen elkaar ook in competitieverband. Destijds werd het in Elshout 1-0 voor de thuisploeg. In Drunen zette DVC dit recht en won de ploeg met 3-0. De selectie van SC Elshout is breder dan vorig seizoen. De ploeg traint 2 maal per week. Verwacht mag worden dat Elshout nog meer dan vorig jaar voor de bovenste plaatsen gaat meespelen.
Toch was het spel van de gastheren kwalitatief niet hoogstaand. Op werkelijk een schandalig veld was het sowieso niet eenvoudig om goed positiespel te spelen. Dit was in het voordeel van Elshout. De ploeg speelde fel en gedreven. RKDVC had hier duidelijk niet van terug. De dorpsjongens verloren het van de plattelandsknechten. SC Elshout kwam op 1-0 doordat er apatisch werd gereageerd bij een inworp, waarna geheel vrijstaand de voorzet binnengewerkt kon worden. Niet veel later viel nummer 2 binnen, same story.
De 2e goal van Elshout was de wake up call voor RKDVC. Dat hierna terugkwam in de wedstrijd en de weg naar het Elshoutse doel vaker wist te vinden. Nog voor rust viel de aansluitingstreffer. Deze kwam van de voet van Willem v/d Velden.
Het gaf de wederom talrijk meegereisde/fietste Drunense supporters iets om naar uit te kijken in de 2e helft. RKDVC moest namelijk gaan vlammen. Beter dan in de 1e helft werden de duels vaker gewonnen, en werd SC Elshout 'hoger' op het speelveld al vastgezet door DVC. Door de aanvallende drang viel er veel ruimte op de Drunense speelhelft. Elshout kon hier enkele keren van profiteren, maar verzuimde de kansrijke counters om te zetten in doelpunten. Voor RKDVC was Dennis Damen het dichtst bij de gelijkmaker. Zijn knappe inzet werd keurig over getikt door de doelman. In de absolute slotfase kwam Luke v/d Wiel 10 centimeter te kort om de bal binnen te koppen. Er is in de 2e helft hard gewerkt, maar de opgelopen schade voor rust viel niet meer te herstellen.
Evenals vorig jaar lijdt RKDVC dus haar eerste puntenverlies van het seizoen op bezoek bij Elshout. Toen gebeurde dit in wedstrijdronde 4, nu in 6. Dit kan een keer gebeuren, er is nog niets aan de hand. Naast de nederlaag viel er nog meer te treuren. Adem Alkan viel uit met een op het oog serieuze knie blessure. Wij wensen Adem een voorspoedig herstel toe!
Door: Michael Leijte , 29-10-2014 00:00