VVV Venlo

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
18-11-2017 10:15

VVV Venlo schrijft geschiedenis

Op een heerlijke najaarsdag verzamelden VVV Venlo om 10.00 uur op het Sportpark “Aan de Duinweg”. Tegenstander van vandaag was Excelsior. Een tegenstander waartegen VVV Venlo goede kansen leek te hebben om de 1e overwinning van het seizoen te behalen. In de uitwedstrijd tegen Excelsior werd de eindstand bepaald op 1-1 maar had VVV het betere van het spel. Vandaag moest het dan gaan gebeuren! VVV ging op jacht naar de eerste overwinning maar helaas zonder Lotte. Zij was nog niet helemaal beter. Reden des te meer voor de mannen van VVV om een stapje extra te zetten.

Na het 1e fluitsignaal begonnen beide teams fel en vol inzet aan de wedstrijd. In de eerste minuten werd de strijd gestreden op het middenveld. Lucas, Ibbe en Aiden stonden prima hun mannetje. Achterin werden de poorten gesloten door Floyd en Tim. Als extra slot op de deur stond Jop in de goal. VVV liet direct merken dat er vandaag geen eer viel te behalen voor de bezoekers uit Waalwijk.

Langzaamaan wist VVV het spel te verplaatsen richting het doel van Excelsior. Door de aanhoudende druk lukte het Excelsior niet meer om de bal goed weg te werken. Floyd bleek scherp en nam een afvallende bal ineens op zijn leren pantoffel. Hard en laag verdween de bal in de hoek. VVV stond verdiend voor met 1-0 maar de honger naar doelpunten bleek nog niet te zijn gestild.

De druk op het doel van Excelsior bleef aanhouden en het 2e doelpunt viel dan ook al snel. Jesper wist zichzelf goed vrij te spelen en schoot de bal onhoudbaar binnen (2-0). VVV lag op koers, op weg naar de allereerste overwinning. Het publiek genoot zichtbaar van de voorsprong en zag dat VVV de zaakjes goed voor elkaar had. Nog voor de rust wist VVV de voorsprong te vergroten. Opnieuw was het Jesper die het net wist te vinden. Met een mooie passeeractie werd zijn tegenstander het bos ingestuurd en alleen voor de goal maakte hij de kans koelbloedig af (3-0).

Na een korte pauze waarin nog even de puntjes op de i werden gezet begon VVV met een flinke dosis zelfvertrouwen aan de 2e helft. Echter liet Excelsior zien dat het nog niet had opgegeven en het begon dan ook sterk aan de laatste 20 minuten. Bij vlagen werden ze gevaarlijk voor onze goal maar de schade bleef gelukkig beperkt tot één tegengoal (3-1). VVV stond nog voor maar kreeg wel de opdracht geen doelpunten meer weg te geven, anders kon het nog wel eens spannend gaan worden. Zo ver kwam het gelukkig niet. Aan de opdracht werd goed gehoor gegeven en VVV wist de wedstrijd koelbloedig uit te spelen tot en met het laatste fluitsignaal.

VVV Venlo, vandaag hebben jullie geschiedenis geschreven. De allereerste overwinning is een feit en daar mogen jullie trots op zijn. Een speciaal dankwoord aan alle ouders, opa’s en oma’s, broertjes en zusjes die elke week in grote getale komen kijken. Deze overwinning is ook voor jullie!

Groetjes van een apetrotse leider
Door: Dave Vermeegen , 18-11-2017 00:00