VVV Venlo

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
25-11-2017 10:15

NEC helaas net iets scherper dan VVV

Met het einde van de najaarscompetitie in zicht stond afgelopen zaterdag de laatste thuiswedstrijd op het programma. Op sportpark “Aan de Duinweg” trof VVV tegenstander NEC. Met de allereerste overwinning tegen Excelsior nog vers in het geheugen wilde de Venlonaren vandaag ook NEC aan de zegekar binden.

Om 10.15 uur stonden beide ploegen gedreven klaar voor de aftrap. Langs de lijn bleek het een drukte van jewelste. Het hondstrouwe publiek was ook vandaag, ondanks het frisse windje, weer vroeg uit de veren om VVV aan te moedigen.

Na het 1e fluitsignaal ontstond er een voetballende strijd op het middenveld. Beide ploegen waren aardig aan elkaar gewaagd, maar VVV wist dat NEC de beschikking had over een snelle aanval. Het was dus oppassen geblazen voor onze verdediging. Met strijd en inzet wist VVV de tegenstander goed weg te houden voor het eigen doel. Echter na een kleine 10 minuten spelen moesten we toch een tegendoelpunt toestaan. De rappe aanvaller van NEC was de verdediging iets te snel af en wist behendig te scoren. VVV bleef ondanks de achterstand goed mee doen en kreeg een aantal kleine kansjes om gelijk te maken. De gelijkmaker zat er helaas niet in. NEC wist echter voor de rust haar voorsprong nog uit te breiden naar 0-3.

In de rust werd afgesproken dat VVV niet op zou geven. Met een nieuwe dosis inzet en de koppies omhoog begonnen we aan de 2e helft. Het spelbeeld bleef hetzelfde. VVV streed voor wat het waard was en kreeg ook kansen, maar de aanval van NEC was af en toe net iets te snel. Met een paar vlijmscherpe counters wist de tegenstander er nog een paar in te prikken waardoor de eindstand werd bepaald op 0-6. Een doelpunt maken zat er vandaag helaas niet in. Als afsluiting mochten we nog penalty’s nemen. Ondanks een helpend voetje van Jesper wist NEC er net eentje meer te scoren.

VVV, soms kan het gebeuren dat een tegenstander iets scherper is voor de goal. Dit geeft niks en overkomt zelfs de beste voetballers. Jullie hebben gevochten als leeuwen en dan kan je als leider alleen maar tevreden zijn.

We gaan de komende weken, met frisse moed, lekker trainen en dan komen de doelpunten weer vanzelf. Op 16 december sluiten we de najaarscompetitie af met een uitwedstrijd tegen Feijenoord. Een nieuwe wedstrijd waarin we vast en zeker kans maken op een mooi resultaat.

Groetjes van een tevreden leider
Door: Dave Vermeegen , 26-11-2017 00:00