Ajax

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
27-01-2018 09:30 FC Twente Ajax

AJAX KOMT STERK TERUG TEGEN FC TWENTE VAN 0-2 ACHTERSTAND NAAR 2-2

Ajax ging voor de eerste wedstrijd in de voorjaarscompetitie naar F.c Twente wat een zware opgave zou worden .Ajax mistte Marvin die ziek was ,(beterschap Marvin) maar gelukkig was Mikail weer opgeknapt  en er weer bij .Ajax moest extra vroeg op want de tukkers denken blijkbaar ochtendstond heeft goud in de mond en beginnen al om 9.30.uur wat voor sommige Ajaxieden wel vroeg is . Ajax begon met Semm in de goal in de plaats van Marvin. Maar  hierdoor miste Ajax een sterke middenvelder  dus stonden Teun en Mikail in de verdediging en Tygo op het middenveld  Stijn en Egehan moesten het de Twente verdediging lastig maken . De tukkers die vorige week Fortuna de eerste nederlaag toebrachten wilden ook nu voor een verassing zorgen en kwamen binnen 4 minuten op 1-0 voor .Ajax schrok ervan ,de schrik werd nog erger toen Twente met 2-0 voorkwam . Ajax was nu wakker geworden uit wat een nachtmerrie leek te worden  het begon zijn draai weer te vinden Mikail en Teun schoven iets op naar het middenveld waardoor Tygo steun kreeg op het middenveld Semm wist met een paar knappe reddingen de 3-0 te voorkomen en Ajax kwam beter in zijn spel Het was Tygo die de paal raakte en even later was Stijn de pechvogel die de lat raakte. Ajax bleef werken en het was Teun die een mooie pass gaf op Egehan die de 1-2 binnenschoot .Ajax leek op de goede weg maar ook Fc Twente gaf weinig toe het spel golfde op en neer  en er waren gevaarlijke momenten voor beidde doelen met twee uitstekende keepers .Na de rust en een peptalk dat we moesten proberen nog iets meer over te spelen was de beloning daar wan Egehan kreeg een bal van Stijn en Egehan  draaide zich knap vrij waarna de Twente verdediging het antwoordt schuldig moest blijven 2-2. Met nog 18 minuten te gaan was de spanning om te snijden de harde kern van beidde team moedigden hun team aan wat de wedstrijd ten goede kwam , kansen kwamen er over en weer  maar tot scoren kwamen Fc Twente  en Ajax niet meer en kregen beidde teams waar ze recht op hadden een verdiend gelijkspel   Deze wedstrijd liet zien dat hier twee teams aan het werk waren die mee kunnen strijden om de hoofd prijs  (MAN VAN DE WEDSTRIJD WAS TEUN KLEIJNEN DIE STEEDS BETER GAAT SPELEN ,KLASSE TEUN) Ajax verdiend een compliment voor de strijdlust ,klasse Ajax.

Jullie tevreden ,trotse en optimistische leider(ster) Marita ,Anton en Jan

Door: , 27-01-2018 00:00