VVV Venlo

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
03-02-2018 10:15 VVV Venlo Excelsior (M)

VVV Venlo start competitie met klinkende zege

Na een lange winterstop stond afgelopen zaterdag eindelijk weer eens een wedstrijd op het programma voor VVV Venlo. Tegenstander was Excelsior, een oude bekende waartegen VVV in de najaarscompetitie goede resultaten wist te behalen. Het vertrouwen in een goede start van de voorjaarscompetitie was groot.

Direct na de aftrap was VVV Venlo goed bij de les en werd Excelsior teruggedrongen op de eigen helft. Met goed en verzorgd combinatievoetbal en een stevige dosis inzet werden er diverse kansen gecreƫerd. Een doelpunt kon dan ook niet uitblijven. Na een paar minuten was het raak. Tim wist, met een lange dribbel, zichzelf vrij te spelen voor de goal en schoof de bal netjes in de hoek.

Met een voorsprong is het altijd lekkerder voetballen en VVV leek dan ook bevrijd. Excelsior werd van het kastje naar de muur gestuurd en moest in de 1e helft nog drie tegendoelpunten incasseren. Na 20 minuten spelen was daar het rustsignaal. Met een 4-0 voorsprong mocht VVV even op adem komen en genieten van een verfrissend slokje water.

De tweede helft nam VVV wat gas terug en kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht. Excelsior kreeg een paar kleine kansjes maar onze verdediging was vastberaden om geen doelpunten weg te geven. De teller bleef voor Excelsior dan ook op 0 staan. Met nog 10 minuten te spelen wilde VVV het publiek toch nog trakteren op een paar mooie doelpunten om ze te bedanken voor de steun. Ondanks het natte weer was de VVV-aanhang namelijk weer in grote getale aanwezig. Een enkeling was zelf zo enthousiast dat hij spontaan besloot het veld te betreden.

VVV wist de score nog uit te breiden naar 8-0. Zeker het vermelden waard is de prachtige goal van Lotte. Met haar girlpower schoot ze de bal hoog en hard in het doel. De andere doelpunten kwamen op naam van Floyd, Aiden en Jop. Dat zij wisten te scoren was grotendeels te danken aan het vele loopwerk van Lucas op het middenveld.

VVV, met 8-0 winnen is een prachtig resultaat. Ik kan dan ook niet anders dan dik tevreden zijn! Volgend week spelen we uit tegen Volendam en gaan we opnieuw proberen een goed resultaat neer te zetten.

Groetjes van een zeer tevreden en trotse leider
Door: Dave Vermeegen , 04-02-2018 00:00