VVV Venlo

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
24-03-2018 10:00 Helmond Sport (M) VVV Venlo

VVV behoudt haar ongeslagen status!

Na de afgelasting van de wedstrijd van vorige week mocht VVV Venlo eindelijk weer eens de wei in. Tegenstander in onze 3e competitiewedstrijd was Helmond Sport. Beide teams stonden voor aanvang op 6 punten en het leek dan ook een spannende pot te gaan worden.

Na een goede warming-up, waarin de bal losjes werd rondgespeeld en er diverse trucs werden uitgeprobeerd, was het tijd voor een teamfoto. Met dank aan de heer Veenker, die zichzelf ter beschikking stelde als freelance-fotograaf, beschikt VVV nu over een stoere teamfoto. Het eindresultaat van de fotoshoot blijft nog even een verassing.

Geconcentreerd en met een scherpe focus stond VVV klaar voor de aftrap. Direct na het eerste fluitsignaal vloog VVV uit de startblokken. Helmond Sport kwam niet van haar eigen speelhelft af en moest hard werken om geen tegengoal te incasseren. De VVV-storm leek na de eerste 5 minuten te gaan liggen, maar daar was ineens Floyd. Na een mooie aanval en goed voorbereidend werk van Tim kon Floyd van dichtbij de 0-1 binnen schieten. VVV nam even gas terug zonder Helmond Sport teveel hoop te geven op een goed resultaat.

Na een kwartier spelen mocht de tegenstander een corner nemen. Deze werd direct onderschept door Ibbe en hij ging er vandoor als een haas. De Helmondse verdediging wist hem niet meer te achterhalen en Ibbe kon eenvoudig de 0-2 maken. De 1e helft zat er bijna op, maar één moment van onoplettendheid in de verdediging leverde meteen een tegengoal op (1-2).

Niet getreurd, we hadden laten zien dat wij in de 1e helft de betere ploeg waren. Vol van vertrouwen namen we in de rust even een slokje water, kregen we een aai over de bol en luisterde we aandachtig naar de tactische bespreking van de leiders. Ook in de 2e helft zouden we gaan laten zien dat wij de baas waren op het voetbalveld.

In het 2e helft wist VVV dan ook het verschil te maken. Al in de 1e minuut na rust stond doelpunt nummer 3 op het scorebord. Opnieuw was het Ibbe die liet zien te beschikken over een neusje voor de goal. Onze honger was echter nog niet gestild en VVV bleef maar gaan. Lotte en Jesper vochten diverse duels uit met spelers van Helmond Sport. Tim en Floyd hielden achterin, samen met Jop, de gelederen gesloten en Lucas en Ibbe verdeelden het spel als een echte nummer 10.

Meerdere doelpunten konden dan ook niet uitblijven. Het was Lucas die een mooie solo wist af te maken met een strak schot in de korte hoek. Vervolgens slalomde Tim nog maar eens door de Helmondse verdediging en wist ook hij het net te vinden. Met nog een paar minuten te spelen stond het 1-5 en de buit was binnen. Helmond Sport mocht nog 1x scoren, maar meer cadeautjes werden er niet uitgedeeld. Na 40 minuten strijd, passie en beleving mocht VVV opnieuw 3 punten toevoegen aan haar puntentotaal. Als kers op de taart wisten we ook de penalty’s te winnen met 2-3.

Volgende week spelen we tegen Volendam. Ook dan moeten we er allemaal weer voor gaan. Volendam staat nu, net als VVV, op 9 punten. Beide teams lijken dus zeer gewaagd te zijn aan elkaar. We gaan het beleven!

Alle ouders, broertjes, zusjes, opa’s en oma’s: opnieuw bedankt voor jullie support. Altijd leuk om te mogen spelen voor een flink publiek. Graag zien we jullie volgende week opnieuw langs de lijn.

Groetjes van een zeer tevreden en trotse leider
Door: Dave Vermeegen , 24-03-2018 00:00