Ajax

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
31-03-2018 10:15 Fortuna Ajax

AJAX NEEMT KOPPOSITIE NA WINST OP FORTUNA 2-1

Ajax en Fortuna stonden vandaag tegenover elkaar wat garant staat voor een spannende wedstrijd . Ajax was weer compleet want Tygo was uit de zieken boeg gekomen . Ajax begon sterk en combineerde goed . De verdediging met weer een uitstekend keepende Marvin in de goal en een steeds sterkere Teun en Mikail hielden knap stand ,het middenveld met Semm en Tygo werkte alles weg voorin stonden Stijn en Egehan die regelmatig mee verdedigde als het nodig was Ajax was een echt team dat knokte en werkte voor elkaar .Toch duurde het tot pal voor rust dat Ajax op de dik verdiende 1-0 voorsprong kwam toen Stijn een bal perfect voorgaf en Egehan de bal in de uiterste hoek schoot .Ajax wilde meer maar Fortuna was ook niet ongevaarlijk en Marvin moest zich tot het uiterste strekken om de gelijkmaker te voorkomen. In de rust werden de Ajaxieden nog even bijgepraat ,en verteld dat het zo door moest gaan . Fortuna echter probeerde Ajax onder druk te zetten maar Ajax gaf geen krimp en hield vast aan het strijdplan toch kwan Fortuna op 1-1 nadat een bal niet weg kwam bij de Ajax goal .Fortuna dacht door te drukken maar bezweek niet.Integendeel de beste kansen waren voor Ajax en goed Fortunees keeperswerk voorkwam een Ajax voorsprong .Hoe zou deze wedstrijd aflopen ? de spanning was om te snijden. De supporters van beidde teams moedigden hun spelers aan ,met nog enkele minuten te gaan gaf Egehan een mooie bal op Stijn die er als een haas vandoor ging en de verdiende 2-1 binnenschoot .De wedstrijd was echter nog niet beslist want Fortuna bleef knokken om er minstens een gelijkspel uit te halen,gelukkig was het Semm die op tijd was om de gelijkmaker te voorkomen ,Ajax volgende week spelen we weer tegen Fortuna maar zo spelend kan het een mooi slot van de competitie worden ,klasse Ajax jullie mogen trots zijn op jezelf .(MAN VAN DE WEDSTRIJD TEUN, TYGO,SEMM ,EGEHAN , MARVIN,STIJN EN MIKAIL,KLASSE JONGENS)
jullie trotse tevreden en optimistische leiders (sters) Marita ,Isa Anton en Jan

ps. we wensen de pappa van Marvin vanharte beterschap
Door: Jan van Hooft , 31-03-2018 00:00