MVV

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
14-04-2018 10:15 MVV VVV Venlo

VVV bindt ook MVV aan de zegekar

Afgelopen zaterdag stond voor VVV de 7e speelronde op het programma. In de voorgaande zes wedstrijden werd door de Venlonaren elke week de volle buiten binnen gesleept. Het vertrouwen in een goede afloop was dan ook groot. Tegenstander op ons eigen sportpark was provinciegenoot MVV.

Onder een stralend voorjaarszonnetje floot de scheidsrechter stipt om 10.15 uur voor het begin van de wedstrijd. VVV liet direct zien waarom zij bovenin mee draaien in de competitie. MVV werd goed onder druk gezet en de eerste kansen deden zich al snel voor. Na een paar minuten spelen was de ban gebroken en stond VVV met 0-1 voor. Ondanks de voorsprong was VVV niet va plan om op de rem te trappen. Sterker nog, het gaspedaal werd volledig ingetrapt en de voorsprong werd gestaag uitgebouwd naar een ruststand van 0-5.

Het, opnieuw in grote getale opgekomen, hondstrouwe publiek keek zeer tevreden terug op de 1e helft waarin VVV haar titelaspiraties meer dan waar wist te maken. De koppies werden nog even bij elkaar gestoken in de rust en er werd afgesproken dat we gewoon door moesten gaan met lekker vrij voetballen en plezier maken.

Deze boodschap bleek achteraf goed in de oren te zijn geknoopt door onze kanjers want ook de 2e helft was genieten geblazen. Vanuit een goede verdediging wist VVV keer op keer een mooie aanval op te zetten. Na 40 minuten spelen bleek de teller te zijn gestopt bij een stand van 0-10. Een prachtig resultaat waaraan iedereen zijn of haar steentje aan heeft bijgedragen.

Ook de penalty’s wisten we vandaag te winnen waardoor VVV nog mee strijd op twee fronten: het kampioenschap en de penalty-bokaal. Volgende week spelen we thuis tegen AZ. Opnieuw een belangrijke pot waarin we met volle inzet en enthousiasme vast en zeker een mooi resultaat neer gaan zetten.

VVV, jullie leiders kunnen niet anders dan dik tevreden zijn. Ga zo door!
Door: Dave Vermeegen , 15-04-2018 00:00