VVV Venlo

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
21-04-2018 10:15 VVV Venlo AZ

VVV stelt kampioenschap veilig!

www.rkdvc.nl
Zaterdag 21 april 2018. Ogenschijnlijk een gewone zaterdag waarop diverse jeugdteams van RKDVC zichzelf opmaken voor een mooie pot voetbal. Echter voor VVV Venlo was het een bijzondere dag.

Met een overwinning op AZ kon VVV namelijk het kampioenschap veiligstellen en daarvoor moest dan ook alles wijken. Iedereen was ruim op tijd en klokslag kwart over 10 stond VVV aan de aftrap. Weliswaar met lichte spanning in de benen, maar met slechts één opdracht: het binnenslepen van de 3 punten.

Na het 1e fluitsignaal vloog VVV direct uit de startblokken. AZ werd compleet overrompeld en voordat de ploeg uit Alkmaar naar adem kon happen stond de 1-0 al op het scorebord. De openingstreffer leek VVV compleet te bevrijden want alle remmen gingen vervolgens los. In een mum van tijd stond VVV opnieuw aan de aftrap na weer een treffer. De scheidsrechter was dan ook blij met zijn telraam want een ruststand van 12-0 komt niet wekelijks voor. Een ongelooflijke voorsprong waarvan we dan ook genoten in de rust.

VVV had zichzelf in de 1e helft volledig gegeven en wist dat de overwinning niet meer in gevaar kon komen. Dit was te zien in de 2e helft. AZ ging op jacht naar de eretreffer en VVV controleerde het spelbeeld. Mede dankzij de ingeroepen hulp van een huurling wist AZ nog een paar mooie treffers te maken. VVV had het tempo laten zakken en was tevreden. Eindresultaat na 40 minuten spelen was dan ook een dikverdiende 12-4 overwinning.

Hiermee was het kampioenschap in de C-poule een feit! Een prachtig resultaat want er zijn weinig teams die zichzelf al kampioen mogen noemen voordat alle wedstrijden zijn gespeeld. De allerlaatste wedstrijd staat op 19 mei op het programma. Het beloofd een feestelijke dag te worden waarop we de kersverse kampioen nog eens goed in het zonnetje gaan zetten.

VVV, jullie leiders zijn verschrikkelijk trots. Ook het publiek heeft elke week opnieuw weer genoten van jullie inzet, spelplezier en de vele prachtige doelpunten. Geniet van het succes en dan gaan we over een paar weken er een mooie feestje van maken.
Door: Dave Vermeegen , 21-04-2018 00:00