Cambuur

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
23-03-2019 09:30 Feyenoord Cambuur

Cambuur verbetert zich tegen Feyenoord, maar staat wederom met lege handen

Vandaag stond de wedstrijd tegen het nog steeds ongeslagen Feyenoord op het programma. Met 42 goals voor en slechts 3 tegen de trotse koploper in deze competitie. De thuiswedstrijd ging met 12-0 verloren dus het beloofde weer een zware dobber te worden voor de kanjers van Cambuur.

Bij aankomst op Sportpark WSC leek het even alsof de zomertijd al ingegaan was, op het bord stond namelijk 10:30 aftrap in plaats van 9:30. Spoedoverleg met de coördinatoren van RKDVC en WSC leverde het spreekwoordelijke vingerwijzen naar elkaar en van het kastje naar de muur sturen op, conclusie: wedstrijd moet verzet worden. Totdat we de leiding van Feyenoord tegen het lijf liepen. Die wisten ook niet beter dan dat de wedstrijd om 9:30 zou beginnen. Koppen tellen, beiden genoeg spelers, en een vrij wedstrijdveld dus niks verzetten maar gewoon spelen.

Nieuwkomer Pim blijkt ook een echte Cambuur speler te zijn, hard werken en niet opgeven. Perfect gescout dus door de talentenpool van RKDVC.

Ook Sam blijkt zich in de verdediging beter thuis te voelen.

Feyenoord wist weer makkelijk het net te vinden en liep snel uit maar een 5-0 voorsprong. Dat wisten we. Deze jongens zijn allemaal groter, ouder en spelen al langer. Geruchten gaan de ronde dat een van de spelers zelfs al een lichte baard in de keel heeft.

Zoals altijd laat Cambuur zich bij een achterstand niet van de wijs brengen en blijven ze altijd knokken. De hardwerkende (en rood aangelopen) Teun wist onder aanmoediging van opa de aansluitingstreffer te maken, ruststand 5-1.

Na rust had Teun zelfs zijn 2e treffer kunnen maken, ware het niet dat hij op onverklaarbare wijze uit balans werd gebracht. Na overleg bood de VAR in Zeist uitkomst.....een polletje!

Het sluwe Feyenoord liet Cambuur even uitrazen en liep daarna weer snel uit naar een 12-1 overwinnig.

Maar: WIJ hebben Feyenoord zijn 4e tegengoal van het seizoen laten incasseren! Slechts 2 andere ploegen hebben tegen Feyenoord gescoord. Dat compliment steken we in onze zak!

P.S. Quint kreeg het vandaag wederom zwaar te verduren. Het spreekwoord „voetbal is oorlog“ van wijlen bondscoach Rinus Michels beleeft Quint wekelijks op het veld. De leiding overweegt dan ook om een ander tenue voor Quint aan te schaffen, zie onderstaand.

Goed gespeeld weer allemaal en tot volgende week!
Door: Edwin van Mensvoort , 25-03-2019 00:00