Almere City

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
25-01-2020 10:15 Almere City AJAX

AJAX VERRAST ALMERE CYTY EN WINT RUIM 12-4

Ajax speelde de eerste wedstrijd na de winterstop tegen Almereen liet zien er zin in te hebben , helaas waren Ridwan en Milan ziek hopelijk zijn ze er volgende week weer bij .(beterschap jongens) Ajax dat in de winterstop getraind had in de Arena en vorige week nog een extra training had gehad kwam goed uit de startblokken want binnen 1 minuut was het Jad die 0-1 van maakte .Almere moest nog van de schrik bekomen maar kreeg er geen kans voor want een mooie bal van Mathijs op Jad zorgde ervoor dat Ajax in korte tijd op 0-2 kwam .Almere wilde wel maar leek verlamd door de snelle achterstand. Ajax dat in de eerste helft Cas in de goal had voor Sam die op het middenveld plaats had genomen en achterin Embre en Bas had geposteerd gaf weinig weg . In de 6e minuut was het Mathijs die uit een moeilijke hoek de 0-3 binnenschoot .Almere sloop soms door de Ajax verdediging maar kon niet voorkomen dat Ajax op 0-5 kwam .Almere kreeg toch weer hoop toen het de achterstand voor rust verkleinde naar 1-5 .Na de rust kwam Ajax op 1-6 na een mooie lob van Mathijs die zijn vergrootte . Almere leek werm te draaien en kwam op 2-6 na een mooie aanval maar Ajax leek geen maat op te staan vandaag en Embre en Bas bleven attent achterin Sam die de tweede helft weer plaats in de goal had genomen voor de voor de rust uitstekend keepende Cas liet zien dat Ajax twee top keepers heeft.En met knappe reddingen voorkwam hij enkele Almere goals . Een mooie bal van Embre op Cas werd door Cas knap binnen gewerkt 2-7 Ajax wilde wat te veeel naar voren en daar maakte Almere goed gebruik van want het kwam terug naar 4-7 . Ajax was gewaarschuwd want het liet zich niet verder in slaap sussen en liep verdiend uit naar 3-10 door enkele knappe goals . Het was Bas die met een verre trap naar Mathijs een belangrijk aandeel had in de 3-11klasse jongens . Ajax was nog niet tevreden want een knap schot van Cas werd door de Almere keeper gestopt maar het was Jad die er als de kippen bij was en de 12-3 binnentikte toch was het Almere dat in de allerlaatste minuut de 4-12 binnen schoot. Ajax behaalde een knappe overwinning maar als Almere speelt zoals het de laatste minuten deed gaat het zeker punten binnen halen (MAN VAN DE WEDSTRIJD WAS MATHIJS VAN NOORT,KLASSE MATHIJS )
jullie trotse tevreden en optimistische leiders Harry Noel en jan
Door: Jan van Hooft , 25-01-2020 00:00