Wedstrijdverslag

Scheidsrechter:   M. (Mark) Schellekens
V.V. Dongen JO15-1 – RKDVC JO15-1 1 – 5

Inleiding:
Onderstaande wedstrijd verslag is niet altijd een objectief en accurate weergave van de werkelijkheid. Het verslag wordt door de ogen van een voetbalvader gemaakt, sommige zaken kunnen anders worden beleefd door emoties.
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit verslag en klachten worden niet beantwoord.
Voor spelfouten verwijs ik jullie naar WORD, doe copy paste en haal ze eruit.
Het kan zijn dat verslagen op de vroege zondagochtend op de app verschijnen maar ik probeer rekening met de tijd te houden om het niet voor 08.00u rond te sturen.

Wedstrijdverslag:
Na de prachtige overwinning van vorige week thuis op sart, was het vandaag de beurt op bezoek aan Dongen. Dongen was vorig jaar een lastige tegenstander, maar in de voorgaande weken hebben ze het niet best gedaan. Dat betekent dat als je je best hier doet, je een resultaat kunt behalen.
In de 2ste helft was het spel niet al te best van 2 kanten. Dongen kon niet beter en DVC was er niet helemaal bij. Slordig in de passing, veel door de lucht, net iets te laat om de tegenstander stil te zetten. Er werd wel hard gewerkt, maar net niet precies genoeg in het voetbal. Tactisch en technisch gezien kunnen we veel beter. Maar was het dan zo’n kommer en kwel??, niet helemaal want we deden wel wat we goed kunnen: scoren. In de 1ste helft werd de 0 – 1 gemaakt door een splijtende pass door het midden op Ian die beheerst afrondde. Daarna kwam Dongen op 1 – 1 omdat de scheids het nodig vond om een vrije-trap in de 16m te geven na een vermeende terugspeelbal. Hij was overigens de enige die dat zo zag. Een bal tegen je aangeschoten krijgen en dat de keeper hem dan opraapt, is iets anders als bewust terug spelen. Maar helaas kwam hier wel de gelijkmaker uit.
Hierna was het toch weer DVC dat nog 2-maal scoorde voor rust. Eerst een e.d. na een harde voorzet half hoog van Stein (1 – 2) en daarna de 1 – 3 door Ian, die als een duveltje uit een doosje voor 2 tegenstanders kwam en scoorde. Rust…., het gezicht van beide leiders stond niet vrolijk ondanks de voorsprong en w.s. zou er een speech volgen in de kleedkamer. Zo gezegd, zo gedaan en na de rust zagen we in ieder geval een beter DVC, beter verdedigend op de bal, beter passing etc.
Dat resulteerde dan ook in de eerste 10min. van de 2de helft in 2 goals. Nogmaals Ian en Stein die scoorden en zo was het 1 – 5. 2 vakkundig afgeronde aanvallen.
Daarna leek de wedstrijd een beetje over en van beide kanten hielden ze elkaar in evenwicht. Tot het einde bleef het zo en bleef het 1 – 5.
Ondanks een wat matige wedstrijd toch de 3 punten mee naar huis. Net zoveel als vorig seizoen tot aan de winterstop. Niet slecht zou ik zo zeggen.
Kritische noot: soms vraag ik me af of iedereen beseft wat er voor nodig is om een wedstrijd in te gaan, anderzijds is het voor sommigen ook wennen dat het allemaal wat sneller gaat als ze gewend zijn. De handelingssnelheid moet omhoog en dan kunnen we nog veel beter.
Het beging daarom altijd bij het woord BASIS.
Wie van de spelers of ouders (geen leider of trainer) weet waar de letters van het woord BASIS voor staan krijgt van mij een lekker speciaal biertje (of wijntje) (de ouders dan) en de speler die het weet een frikandel speciaal. Voor donderdag op de groepsapp van de ouders plaatsen.
Alle supporters weer bedankt voor jullie aanwezigheid, het is altijd leuk als we met velen zijn.

Uw verslaggever.

Spreuk van de week:
In voetbal is het simpel: je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent, moet je zorgen dat je op tijd vertrekt.
(J.C.)