Wedstrijdverslag

Scheidsrechter:   T.A. (Timo) van derVelden
RKDVC JO15-1 – Sarto JO15-1 4– 2

Inleiding:
Onderstaande wedstrijd verslag is niet altijd een objectief en accurate weergave van de werkelijkheid. Het verslag wordt door de ogen van een voetbalvader gemaakt, sommige zaken kunnen anders worden beleefd door emoties.
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit verslag en klachten worden niet beantwoord.
Voor spelfouten verwijs ik jullie naar WORD, doe copy paste en haal ze eruit.
Het kan zijn dat verslagen in de vroege ochtend op de app verschijnen en ik probeer rekening met de tijd te houden om het niet voor 08.00u rond te sturen.

Wedstrijdverslag:
Eindelijk, het is 22-09-18 en dat betekent de 1ste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen. Na weken van hard trainen en bekervoetbal is het de beurt aan de competitie. Bij ondergetekende geeft dat altijd wat zenuwen, want….. zijn we er klaar voor?. Ik herinner me de start van vorig seizoen nog goed, dat was ook tegen Sarto (toen uit, nu thuis). En dat was geen goede start, kansloos met 4 – 0 verloren. Je hoopt aan het begin altijd dat de jongens hebben opgepikt wat er voor nodig is om een wedstrijd in te gaan en dat ze uitvoeren van wat ze in korte tijd hebben moeten leren. Want zoals de ervaring leert, heb je geen tijd om rustig te beginnen.

We waren al eerder aanwezig omdat SMITS SOLUTIONS ons team nieuwe inloopshirts sponsort, waarvoor hartelijk bedankt. En van daaruit was het toewerken naar de wedstrijd. De koppies stonden goed, de warming-up was geconcentreerd, dus dat zat goed.
En daar begonnen we dan, DVC was meteen bij de les en dat is weleens anders. Niet te afwachtend, ook niet vol op de bal maar gefocust. Het spel ging wat op en neer, DVC wilde voetballen en Sarto wilde ontregelen middels overtredinkjes. DVC liet zich niet van de wijs brengen en bracht enkele mooie aanvallen. In 1 van de aanvallen was het een rechtsbenige (Tim) die de bal met links terug trok op een linksbenige (Kyan) die met rechts in schoot. BAM!!!! 1 – 0 en verdient.
Sarto en DVC hielden elkaar goed in evenwicht en na een momentje van onoplettendheid was het Sarto dat plots de 1- 1 maakte. BALEN!!!. DVC maakte zich niet ongerust en was een klein beetje in overwicht. Goed afwisselend spel van opbouw en de lange bal spelen. En het was dat laatste door een prachtige lange bal van Thijmen over een afstand van 50+ meter dwars door het midden en het was Ian die op snelheid voor de tegenstander kwam, op de keeper afging en hem beheerst binnen schoot. KABOEM!!! 2 – 1. Als we dit nu eens vast konden houden tot de rust dan zou dat mooi zijn. Helaas liep het anders en was het weer door ff minder doordekken en niet aanpakken dat een tegenstander kon doorlopen en hard binnenschoot. PPPFFFFFFFF!!! 2 – 2. Kort daarop was het rust. Wat zou de 2de helft brengen???, beide teams hadden het idee dat er wat te halen viel en wie had het vermogen en de kwaliteiten om te doen. We zullen het zien na de rust.
Dan de 2de helft, DVC had hun tactiek aangepast en ging nu hoger druk zetten en feller op de bal dekken. Sarto had ontzettend veel moeite om hier onderuit te voetballen en was het dus wachten op de beloning. Die kwam dan ook, de bal werd de 16m ingebracht bij Sarto, Ian legt de bal stil voor de voeten van Colin en die legt hem in het dak van de goal. HOPPA!!! 3 – 2 voor DVC.
Sarto ging steeds minder sportief spelen, meer en hardere overtredingen, duwen trekken etc.
DVC bleef zijn ding doen en liet zich niet intimideren door de tegenstander, het bleef op de aanval spelen en dat werd nogmaals beloond. Stein kreeg de bal in de 16m en werd onderuit gehaald. De scheidsrechter fluit…….en wijst naar de stip: penalty. En terecht. Het duurde even voordat iemand de bal opeiste, maar het was Kyan die de penalty nam en laag in de hoek binnenschoot. TJAKKA!!!
4 – 2 DVC. Wedstrijd binnen zou je zeggen. En dat was ook zo, DVC bleef goed voetballen, liet zich niet meer gek maken en tot het einde wist DVC de stand van 4 – 2 vast te houden. De verdediging heeft een prima 2de helft neergezet, want echte mogelijkheden en kansen waren er niet meer voor Sarto. Fluitje van de scheids: einde wedstrijd, 3 punten binnen.
Wat een begin van het seizoen. Zo zie je dat hard werken op de training loont.
Hierbij alle supporters weer bedankt voor jullie aanwezigheid, Erik bedankt voor de shirts.
Volgende week moeten we uit naar Dongen. Tot dan en een fijn weekend.

Uw verslaggever.
Spreuk van de week:

DVC kwam, zag en overwon