21-12-2014 11:30 FC Drunen 5 RKDVC 9 1-2

RKDVC 9 wint zinderende topper en blijft heel 2014 ongeslagen!!!

Uitgerekend op de laatste speeldag van 2014 vond de absolute kraker tussen FC Drunen en RKDVC 9 plaats. De nummers 1 en 2 van de competitie en de winnaar van deze wedstrijd mocht zich kronen tot Herbstmeister! Beide elftallen hadden dit seizoen nog niet verloren en steken met kop en schouders boven de rest van de ploegen uit. Dat het spannend zou worden was voor de wedstrijd al bekend, maar ook tijdens de wedstrijd ontspon zich een prachtig gevecht tussen de twee kemphanen.
Onder het toeziend oog van vele toeschouwers nam FC Drunen vanaf het eerste fluitsignaal het initiatief. De ervaren defensie van DVC werd continu onder druk gezet, maar kraakte geen moment. Drunen kon geen uitgespeelde kansen creĆ«ren behoudens vlak voor rust toen een voorzet vanaf rechts verrassend op de lat belandde. DVC moest het hebben van de counter, maar het veldspel was simpelweg niet goed genoeg om echt gevaarlijk te worden.
Pas na de rust gooiden beide elftallen de schroom geheel van zich af en ontstond het gevecht waar de toeschouwers voor waren gekomen! Drunen bleef het spel maken, maar DVC kwam er steeds vaker en steeds gevaarlijker uit. Zo had Arjan de kans op de 1-0 toen hij vanaf links doorbrak, maar helaas oog in oog met de doelman niet kon afwerken. In de 80ste minuut was het aan de andere kant wel raak, toen de spits van FC Drunen vrij kon aanleggen en van buiten de 16 de bal op fenomenale wijze over doelman Karsten wist te krullen en onderkant lat binnenschoot!
Met nog slechts 10 minuten te spelen leek de wedstrijd gespeeld, maar in plaats van de koppen te laten hangen rechtte DVC de rug en zocht het furieus de aanval! De defensie van Drunen werd bestookt en dankzij een splijtende steekbal van Matthijs kwam Stijn Brokx, 5 minuten voor tijd, oog in oog met de doelman en hij schoot zeer beheerst in de verre hoek binnen! Bij FC Drunen werd het onrustig en de wedstrijd werd door de spanning steeds grimmiger. DVC profiteerde van de onderlinge onrust bij de tegenstander en en nam de wedstrijd nu volledig in handen! Wederom werd het doel van Drunen onder vuur genomen en dit resulteerde uiteindelijk in een penalty toen een schot binnen het strafschop door een speler van Drunen met de hand werd beroerd.
Laatste man Remco v/d Linden stapte naar voren, eiste de bal op en schoot deze cruciale penalty, 2 minuten voor tijd, onberispelijk binnen! 1-2 DVC!! FC Drunen was hierna niet meer in staat om een laatste offensief te plaatsen en zo werd een cruciale en zwaarbevochten zege binnen gesleept!!
Dankzij deze overwinning is RKDVC 9 het gehele kalenderjaar 2014 ongeslagen gebleven!! Liefst 12 maanden lang, zowel in de competitie als in de beker, wist niemand van DVC 9 te winnen! Dat maakt mij bijzonder trots op iedereen binnen ons elftal! 2014 is voor ons een onvergetelijk jaar geworden! Natuurlijk willen wij ook alle gastspelers bedanken die het afgelopen jaar met ons hebben meegespeeld toen we zelf moeilijk zaten in onze spelers. Zonder jullie hadden wij deze unieke prestatie nooit kunnen leveren!

Door: Leiding DVC 9 , 22-12-2014 00:00