14-12-2014 12:00 Nieuwkuijk 4 RKDVC 5 1-3

Herfstkampioen zet vuurwerkshow zondags voort

Zondag werd er aangetreden tegen de oosterbuurman Nieuwkuijk. Het 4de van Nieuwkuijk wel te verstaan. Op de vooravond van deze wedstrijd werd een heuse vuurwerkshow gehouden door onze sponsor Feestcafé 't Hart van Drunen. Tijdens de 3 kwartier durende show werd er volop genoten en natuurlijk moest er geëindigd worden met een spetterende slotshow. Dit bleek zondagmiddag ook het concept van de wedstrijd van RKDVC 5. Zondagochtend werd de laatste rommel van het hoofdveld opgeruimd en vertrokken we naar Nieuwkuijk. We mochten aantreden op het XtraGrass veld, wat betekent dat het veld voor een deel uit kunstgras en een deel uit gewoon gras bestaat. De meningen over het veld waren verdeeld, maar toch zouden we het ermee moeten doen. RKDVC begon als het ware met een middenveld in de vorm van een parallellogram. Zo probeerden we de nodige driehoekjes op het middenveld te maken. Dit bleek niets te worden en RKDVC was zoekende. Hoe kon toch die dichtgetimmerde verdediging doorbroken worden. RKDVC liet dan toch halverwege de 1ste helft een glimp van hun klasse zien. Stijn speelde een afgeslagen bal in één tijd op Jordi, die de bal met een stuit bij Luuk. Deze bedacht zich geen moment en schoot de bal half-volley buitenkant rechts over de keeper. Nieuwkuijk bleek niet ten einde raad en ging wat minder van dit, maar wat meer van dat doen. Nieuwkuijk zocht de aanval en de bal plofte zomaar in het 16-metergebied. Een Nieuwkuijks voet wist de stand gelijk te trekken. RKDVC speelde erg slordig en kort door de bocht gezegd: slecht. De rust naderde en Nieuwkuijk zocht wederom de aanval. JP wist dit te verijdelen door de bal terug te koppen op Danny, die dit echter niet verwachtte. Bij de reflex die nodig was blesseerde Danny zich echter. Er moest snel gehandeld worden en Jeroen trok het keepersshirt aan en ging op doel staan. Jeroen wist tot de rust in ieder geval het doel schoon te houden. Na de rust veranderde het spelbeeld totaal. RKDVC was veel sterker en nam duidelijk de overhand. Dit leidde tot mooie aanvallen, nochtans bleven de doelpunten uit. Nieuwkuijk probeerde het wel, maar kwam niet in balbezit over de eigen helft. RKDVC lukte dat wel en toverde hoogstaand voetbal uit de hoed. Dat leverde ook de dikverdiende 1-2 voorsprong op. Kelvin trok de bal hard voor en Jordi schoot de bal met een uiterste krachtinspanning goed binnen in mijn hart, binnen in mijn ziel van binnen. RKDVC drukte gewoon door en uiteindelijk kon ook het 3de doelpunt toegewezen worden. Jordi werd de diepte in gestuurd. Hij legde de bal sociaal opzij. Luuk scoorde simpel. Desalniettemin was de opluchting er niet minder om. Deze moeilijke wedstrijd toch winnend afgesloten. Dat betekent dat we dit kalenderjaar afsluiten met een overwinning en onze ongeslagen status behouden. In de kleedkamer was er reden voor een feestje en dit werd dan ook goed gevierd. De nodige gestempelde onderbroeken werden getoond en de kleedkamer werd al zingend verlaten. Na de winterstop hoopt RKDVC de overige 10 wedstrijden ook winnend af te sluiten. Daarom zijn de achterbandjes vast opgepompt. Na de winterstop volgt weer een update.

Auf wiederhören
Door: De Pjerziesnef , 14-12-2014 00:00