RKDVC MC1

28-05-2014 19:00 Emplina MC1 RKDVC MC1 3-0

RKDVC MC1 grijpt naast kampioenschap

Woensdagavond was het zover, de kampioenswedstrijd tegen Emplina stond op het programma. Onder toeziend oog van vele Drunense supporters startte de MC-1 wat zenuwachtig aan de wedstrijd in Empel. Emplina toonde veel ontzag voor de DVC meiden en dat was af te lezen aan de opstelling, deze hadden ze op enkele plekken wat aangepast en omgezet om zo de DVC middenveldsters en aanvalsters onschadelijk te maken. Emplina startte evenals in Drunen zeer gedreven aan de wedstrijd met de bedoeling zo snel mogelijk de score te openen. RKDVC werd eigenlijk vanaf het begin af aan op eigen helft terug gedrongen en moesten alle zeilen bijzetten om de aanvalsdrift van Emplina te weerstaan. Door met z’n allen hard te werken en zich met volle overgave in de duels te storten wisten de RKDVC meiden deze periode behoorlijk te overleven. De druk bleef waardoor de meiden van RKDVC er maar sporadisch uit wisten te komen zodat onze aanvalsters te weinig in stelling konden worden gebracht. Toch werden tijdens enkele uitvallen wat kansjes gecreëerd, welke helaas niet in doelpunten konden worden omgezet. De beste kansen waren voor Emplina en dit resulteerde in een 2-0 ruststand voor Emplina, echter nog niets aan de hand want met nog 35 minuten op de klok was er nog tijd zat om terug in de wedstrijd te komen. In de rust dus even de koppen bij elkaar steken de mouwen omhoog en de tweede helft gaan voetballen en ons eigen spel gaan spelen.
Dat de meiden deze boodschap goed oppikte bleek al snel want RKDVC begon goed aan de tweede helft. Dit resulteerde in enkele kleine kansje maar de aansluitingstreffer bleef nog uit. Emplina bleef echter gevaarlijk met hun uitvallen maar de achterhoede en onze keepster wisten deze uitbraken goed te verwerken. De klok tikte verder en de DVC meiden hadden op dat moment de aansluitingstreffer verdiend waardoor er ons nog een spannend slot stond te wachten. Emplina trok echter aan het langste eind en wist tijdens een goed uitgespeelde counter de stand naar 3-0 te verhogen en zo hun kampioenschap veilig te stellen.
Na de wedstrijd werden de meiden van RKDVC MC1 toch (en terecht) gehuldigd en mochten ze allemaal een mooi shirtje en een krans in ontvangst nemen en ook de champagne ontbrak natuurlijk niet. Na het meegereisde publiek bedankt te hebben besefte ze pas dat ze toch weer een héél mooi en goed seizoen hebben gedraaid. Want als je twee jaar achter elkaar meedoet om de prijzen en hierbij een keer het kampioenschap pakt en een keer tweede wordt mag je spreken van een geweldige prestatie. Toen de meiden dit besefte zijn ze toch nog even los gegaan en er ontstond een mooi feestje op het veld.
Volgende week donderdag nog een onderling toernooi met de B-meiden en het vrouwenteam van RKDVC en als afsluiting zaterdags een toernooi bij ’t Zand in Tilburg en dan zit het seizoen erop.

Meiden we kunnen dus terugkijken op een mooie periode welke wij als MC1 hebben gehad. Volgend seizoen een stapje verder en als jullie je inzet, je leergierigheid maar vooral het plezier wat jullie in het spelletje hebben vasthouden, zullen we weer enkele (nodige) stappen vooruit kunnen gaan maken en ook in die periode weer van ons doen spreken. Frederique, Xamira, Lieneke, Anouk, Kim, Fleur, Mieke, Simone, Leba, Renee, Sanne, Michelle, Isa, Britt en Nienke nogmaals proficiat met het behaalde resultaat.
Door: , 28-05-2014 00:00