01-03-2015 13:00 HHC'09 3 RKDVC 6 Spaandonk, E.J.M. van 2-5

DVC BEZORGT HHC EERSTE THUISNEDERLAAG

Normaliter ontwaakt een RKDVC 6 speler op zondagochtend zo tussen 08:00 en 09:00 uur. De wedstrijden staan doorgaans in de ochtend gepland. Vandaag was dat anders. De mist was al lang opgetrokken, veel teams waren al gestart aan hun wedstrijd en toen we in de auto richting Heusden zaten kon Dennis zelfs al melden dat Uno Animo haar wedstrijd met 5-0 had gewonnen.
Om 13:00u (local time) werd er op het hoofdveld afgetrapt door de tegenstander van vandaag, HHC'09. Er werd aanvankelijk gekozen voor een wat behoudende speelwijze. We waakten er voor om niet mee te gaan in het 'vechtvoetbal' van HHC. Misschien voerden we de behouden speelwijze een tikkeltje te ver door. Het opzetten van een RKDVC-aanval werd onmogelijk gemaakt, waarna de bal pardoes hoog voor de pot stilviel voor de voeten van de spits van Heusden. Met enig fortuin scoorde hij de 1-0. Net zoals vorige week bij WSC keken we dus tegen een achterstand aan.
Echter, de terreinknecht was het scorebord nog aan het updaten toen hij ook een '1' bij 'Gasten' kon hangen. Een aanval over rechts eindigde uiteindelijk met een doeltreffend precisieschot van Michael Leijte: 1-1. Vanaf dit moment speelde DVC wat verder vooruit, en werd HHC eerder vastgezet. Dit leverde RKDVC duidelijk wat meer kansen op. Harry Verhoeven (net terug na zijn absentie van 10 min door een gele kaart wegens hands) gaf de HHC doelman nog een mogelijkheid een schot te keren. Niet veel later was de doelman echter volstrekt kansloos nadat Dennis Damen, op aangeven van Oscar Wientjens, een kanonskogel lanceerde en de bal kiezelhard tegen de touwen liet knallen! BAM!
Met een 1-2 voorsprong aan een bakkie leut in de nostalgische kleedruimte van HHC'09. Met enkele verse krachten aan Drunense zijde werd de 2e helft gestart. Deze begon vol vuurwerk. Nadat Oscar Wientjens de wedstrijd uit was geduwd belandde de vrije trap van Michael Leijte op de lat. Vervolgens kopte Luuk Buijs in vrijstaande positie over. Weer even later slingerde Frank Lambrechts een corner richting 2e paal. Michael Leijte was compleet vrijgelaten en volleerde de bal stijlvol diagonaal achter de doelman van HHC. Amper bekomen van deze treffer deed ook Roy Klijsen een duit in het zakje, door op aangeven van wederom Frank doeltreffend af te ronden. Alsof dit nog niet genoeg was werd de score kort hierna uitgebreid naar 1-5, wederom door Roy Klijsen.
De wedstrijd was binnen en RKDVC was los. Enkele vloeiende combinaties werden op de mat gelegd. Het frivole en opportunistische spel werd in de laatste 10 minuten iets té frivool, waardoor HHC nog 2 kansen kregen. De eerste kans was raak, maar de 2e maal kon Berry van Bladel met een puike redding keren. De scheidsrechter had in de gaten dat hij niets meer aan de uitslag kon veranderen, en floot bij 2-5 dan ook maar af.
Door: Michael Leijte , 02-03-2015 00:00