RKDVC F1

18-04-2015 10:15 Haarsteeg F1G RKDVC F1 6-2

Verlies in de laatste 10 minuten

Na een zware bekerwedstrijd van afgelopen donderdag tegen BVV (helaas verloren) stond vandaag alweer een nieuwe uit wedstrijd voor de competitie op het programma tegen het altijd lastige Haarsteeg.
Zou iedereen hersteld zijn van de bekerwedstrijd? In een lekker zonnetje werd de aftrap gedaan en was RKDVC meteen gevaarlijk dat leidde tot 2 corners die helaas niet tot een goal konden worden verwerkt. Een goede start, de supporters waren dan ook verbaasd dat vanaf dat moment eigenlijk alleen maar Haarsteeg het spelbeeld bepaalde en 2x de lat raakte en 1x de paal. Een doelpunt kon niet uitblijven en helaas gebeurde dat ook door een ongeluk misverstand achterin waardoor er een eigen doelpunt werd gescoord 1-0. RKDVC raakte de kluts kwijt en kwam niet meer aan voetballen toe en dit resulteerde dan ook in de 2-0 voor Haarsteeg. Gelukkig was het rust en kon Randy de mannen even toespreken. Ik weet niet wat Randy had gezegd, maar de start in de 2e helft was duidelijk voor RKDVC. Er werd meer overgespeeld en de eerste echte kans was een feit, maar helaas ging deze over. Onze jongens bleven fel en al vrij snel werd de 2-1 gemaakt door een mooie aanval vanaf rechts. We begonnen er weer in te geloven. Haarsteeg raakte een beetje van streek door het veel fellere RKDVC en werd slordig. Hier profiteerde RKDVC van en wederom een mooie aanval over de flank met een mooie afronding 2-2. De supporters van Drunen hadden er alle geloof in dat er nog een doelpunt zou vallen voor ons, maar juist het tegenovergestelde gebeurden. Een corner voor Haarsteeg werd door RKDVC niet goed ingeschat en ging ongelukkig de goal in 3-2. Vanaf dat moment was het verzet van RKDVC gebroken en vielen de doelpunten als rijpe appelen uit de boom, waardoor de eindstand werd bepaald op 6-2.
Jongens, nog even volhouden het einde van het seizoen is in zicht. Het zou mooi zijn als we toch nog een aantal punten kunnen behalen.

Door: Yannick van den Boogaard , 18-04-2015 00:00