RKDVC F1

25-04-2015 10:15 RKDVC F1 Zwaluw VFC F1 Hulten, P.W.L.A. van 2-0

Belangrijke overwinning F1

Het is zaterdag 25 april als onze jongens weer voor de overwinning gaan. We kunnen nog een paar plaatsen klimmen in het eindklassement.
Meteen na het fluitsignaal beginnen ze wat slapjes aan de wedstrijd zodat er al een mooie kans voor de tegenstander ontstaat. Gelukkig staat keeper Yannick zijn mannetje. Onze jongens worden wakker!
De geleende speler Wessel ziet kans om een mooie run naar voren te doen en een schitterende pass te geven aan Millan die hem heel koeltjes inschiet. GOAL!! 1-0
De tegenstander biedt daarna weer volop tegenstand, onze jongens merken wel dat de overwinning nog niet in de pocket is. Luuk heeft het druk op het middenveld en laat zich niet opzij zetten. Zwaluw blijft tegenstand bieden. Zo moet Batuhan achterin vol in de sprint om een doorgebroken speler te onderscheppen, ook Isaak moet een paar keer flink aan de bak om de tegenstander niet te veel naar de goal te laten komen. Het wordt soms echt gevaarlijk bij onze goal. Gelukkig is daar Yaninck die weer een paar mooie reddingen heeft. Wessel heeft nog een aantal mooie passes.
Ondertussen zijn Walterson en Amin erin gekomen en worden onze jongens op rechts gevaarlijker. Walterson geeft een paar keer een voorzet op rechts maar kan niet de goede speler bereiken.
Walterson probeert het zelf een keer om op goal te schieten maar de bal wordt door de keeper goed gestopt. In de rebound staat Amin op de goede plaats en schiet de bal wel goed achter de keeper GOAL !!2-0
Ze hebben de smaak te pakken. Luuk gaat ook als een speer naar voren maar weet net niet Bera goed te bereiken.
Hierna is er een corner van de tegenstander die slecht wordt weggewerkt. Zwaluw kan blijven knallen op onze goal, gelukkig dat Benjamin,Isaak Luuk Batuhan en Millan er staan. Het geluk is met ons, deze ballen worden er niet ingewerkt.
Tijdens de rust kunnen Randy en Kees een serieuze peptalk geven.
De 2de helft staat in teken van het net naast het NET schieten. Ze krijgen een heleboel kansen met goed voetbal en overspel maar telkens weer net naast het net van de tegenstander.
Zo is er een mooie combinatie van Amin, Bera en Isaak die dan net mis schiet.
Daarna weer een combinatie met Benjamin, Walterson en Amin. De bal mist net weer het net.
Een combi met Luuk en Bera met de bal tegen de keeper.
De 2de helft spelen we echt beter maar nu komen de goals niet, wel jammer. Onze verdedigers hebben het nu wel makkelijker dan de eerste helft.
We hebben de 3 punten in de pocket en met nog een paar wedstrijden te gaan in deze poule gaan we voor nog een paar plaatsten stijgen in het klassement. Super gedaan jongens!
Door: Een trouwe supporter , 25-04-2015 00:00