03-05-2015 10:30 RKDVC 6 WSC 5 Vermeegen, L 3-2

'Jong' redt 'Oud' in laatste wedstrijd

Er zijn van die dingen die voorbij vliegen. Ga je 10 dagen op vakantie, zul je altijd zien dat het voelt alsof je maar een weekend van huis bent. Als ik de verhalen mag geloven, vliegt ook het leven snel voorbij en voor je het weet ben je ergens in de 40 en is ook je laatste voetbalseizoen zojuist voorbij gevlogen.
RKDVC 6 mocht zich afgelopen weekend opmaken voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Een seizoen dat erg goed werd gestart. De eerste 5 wedstrijden werden allemaal gewonnen (waaronder de topper tegen FC Drunen en uit overtuigend bij het sterke DESK). Dit kon wel weer eens een mooi seizoen worden, was de gedachte. Helaas kwam in het 2e gedeelte van de eerste seizoenshelft de klad er flink in. Zelfs winnen bij de hekkensluiter was op dat moment teveel gevraagd. De titel was derhalve geen onderwerp van gesprek tijdens de kerstdagen met familie.
In 2015 pakte de unieke groep, een leuke mix van- en bijzondere click tussen jong en oud, de draad weer op. Wedstrijden werden gewonnen. Tijdens de uitwedstrijd bij HHC'09 spatte de passie er weer vanaf. Deze passie en strijd was iets wat de trouwe supportersgare in alle volgende duels van DVC 6 telkens weer terug zag komen. Met vele overwinningen en een tweetal nederlagen tegen de koploper en runner up op zak, was er dus nog één keer 90 minuten te gaan.
De wedstrijd tegen WSC stond in het teken van het afscheid wat enkele spelers eerder dit seizoen hadden aangekondigd. Nog één keer mochten de heren het laten zien, en namen de jongens plaats op de bank.
Wellicht dat de spelers ondanks een enorme vracht aan ervaringen, toch wat nerveus waren door de omstandigheden. Bloemen en champagne langs de lijn, een fotograaf die de laatste meters vastlegde.. het kunnen zomaar redenen zijn voor het matte begin van de ploeg. Er werd passief geacteerd en WSC was vooral het eerste half uur de bovenliggende partij. Deze ploeg wist dit overwicht ook tot uiting te laten komen in de stand: 0-2. Richting het einde van de eerste helft kwam RKDVC wat vaker voor het Waalwijkse doel. Na rust was dit meer en meer het geval. WSC kreeg nog wel één uitgelezen mogelijkheid (rollertje op de paal) om het duel in 't slot te gooien, maar slaagde hier dus niet in.
De wisselcarrousel bij RKDVC ging inmiddels draaien. De spelers die afscheid namen kregen een terechte applauswissel gedurende de 2e helft. Met wat frisse krachten in het veld werd RKDVC sterker en sterker. Oscar Wientjens scoorde met een prachtige kopbal, en zorgde als spits zijnde voor een passend afscheid voor zichzelf. In de 80e minuut kreeg RKDVC een strafschop te nemen. Hans van Bijnen liet de eer deze keer aan Patrice van Rietbergen. Met zijn allerlaatste balcontact in het shirt van RKDVC 6 schoot hij de gelijkmaker binnen. RKDVC ging vol voor de overwinning. Ruben Verheij slaagde er niet in om zijn goede wedstrijd te bekronen met een verdiend doelpunt. In de slotminuut kwam deze alsnog, nadat een voorzet via de lat en door 2 inzetten van Luuk Buijs uiteindelijk achter de doellijn terecht kwam: 3-2!
Een heerlijke manier om het voetbalseizoen af te sluiten, met een 4e plaats op de ranglijst. 'We zijn met de neus op de feiten gedrukt vandaag. Wij stonden met Oud met 0-2 achter, en toen jong er in kwam werd het nog 3-2' , aldus Harry Verhoeven. Maar ook: 'Het waren niet de 2 beste jaren, maar ik had ze voor geen goud willen missen', aldus Oscar Wientjens.
Een speciaal dankwoord gaat uit naar de spelers die er mee stoppen, en zich dit seizoen nog vol hebben ingezet voor het team. Zowel binnen als buiten het veld was het voor eenieder weer een hartstikke mooi jaar. Laurens van Oers, Harry Verhoeven, Jeroen van Bokhoven, Peter van Helvoirt, Patrice van Rietbergen en Oscar Wientjens : Super bedankt!! Het RKDVC 6 DNA blijft gelukkig wel een beetje in de ploeg met Berry van Bladel, Maarten van Bokhoven en (toch) ook Frank Lambrechts!
Er staan ons nog 2 leuke toetjes te wachten. Allereerst krijgt Oud natuurlijk de kans om te laten zien dat ze toch meer in hun mars hebben dan Jong, tijdens de traditionele trainingsafsluiting. Daarnaast gaan we in juni nog een ongetwijfeld legendarische avond beleven tijdens de seizoensafsluiting.
Heren bedankt!
Door: Michael Leijte , 05-05-2015 00:00