10-05-2015 14:30 Nooit Gedacht 1 RKDVC 1 3-2

RKDVC sluit competitie af met nederlaag

Een wedstrijd om des keizersbaard. Nooit Gedacht was vorige week, na een seizoen in de 2e klasse, gedegradeerd naar de 3e klasse. RKDVC had voldoende punten verzameld om de nacompetitie te ontlopen. Geen grote belangen dus en alle gelegenheid voor een leuke, sportieve wedstrijd op deze zonnige zondagmiddag.

In de eerste helft was RKDVC de bovenliggende partij. Een klein voetballend overzicht zorgde voor verschillende kansen. Ramon Kok, Jorg van Ooijen en Roy de Vaan waren ieder dichtbij een doelpunt. In de 42e minuut werd het RKDVC overwicht beloond met een doelpunt van Shakeb Ahon Zada, 0-1, gescoord na een goede loopactie van Roy de Vaan.

Direct na de rustpauze zagen we een ander Nooit Gedacht. Feller, fanatieker, harder werkend. In de 46e minuut maakte Martijn van Esch een overtreding op een Geffense aanvaller. De strafschop, die hieruit volgde, werd hoog overgeschoten. RKDVC kwam met de schrik vrij. Nooit Gedacht gaf de moed niet op en zette nog een tandje bij. Het overwicht, dat werd gecreëerd, zorgde in de 55e minuut voor de 1-1. Aanvoerder Michael van den Heuvel vond met een strak schot van zo’n 20 meter, de kruising. In de 65e minuut was het weer raak. Een van achteruit goed opgezette aanval werd met een droge schuiver afgerond 2-1. RKDVC kon tot dan niet veel terug doen en werd afgetroefd. In de 80e minuut werd het 3-1. Hoewel Roel Bijsterbosch het afstandsschot nog knap kon tegenhouden, werd de terugspringende bal alsnog ingeschoten.
RKDVC probeerde op het eind van de wedstrijd nog wat terug te doen. In de 83e minuut bracht dit de 3-2 op het scorebord. Ramon Kok kopte een voorzet van Jorg van Ooijen prima achter de Geffense doelman.
Gebaseerd op het spel in de tweede helft een verdiende overwinning voor Nooit Gedacht, ondanks het feit dat zij de laatste minuut nog een inzet van RKDVC van de doellijn wist te halen.

Het kampioenschap in de 2e klasse F Zuid I gaat naar WSC; Heeswijk, Helvoirt en ODC (Boxtel) spelen nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse; SBC en Nooit Gedacht degraderen, terwijl CHC/ORKA en RKJVV nacompetitie gaan spelen om degradatie naar de 3e klasse te ontlopen.

Opstelling RKDVC:     Roel Bijsterbosch, Martijn van Esch, Stef Muskens, Remco van Hoesel (68. Robin Aerts), Damian van Bijnen, Christiaan van de Velden, Roy de Vaan (46. Guus Beerens), Nafis Alkan, Jorg van Oijen, Shakeb Ahon Zada (68. Nick van de Laar), Ramon Kok.

Scoreverloop:           0 – 1 Shakeb Ahon Zada 42ste
                               1 – 1 55ste