23-08-2014 17:00 RKDVC 3 SV BLC 2 5-2

Eerste bekerwedstrijd resulteert in grote overwinning

Het was zaterdag middag 17:00uur. Ja u leest het goed ZATERDAG. Omdat de mannen van Christ, Eric en de terug gekeerde Henny tegen BLC 2 zaterdag speelde werd de wedstrijd dus niet op zondag gespeeld. Dit was voor de mannen van t 3e even wennen. De eerste officiele wedstrijd van het seizoen 2014/2015. De insteek was duidelijk, wennen aan het systeem en aan elkaar en als het loopt een mooi resultaat neerzetten. In de eerste helft was het spelbeeld eenzeidig. Dvc in balbezit en gevaarlijk. BLC kon hier weinig tegenin brengen. Ze wisten geen grip te krijgen op het spel van dvc. Dit resulteerde in een mooie ruststand van 4-0. Het was 2x MA (Maurice Adegeest) 1x RW (Rick v Woerkom) en 1x og (own goal). De 2e helft kon dvc laten zien of ze de focus konden houden of niet. Helaas gold het 2e. Dvc verslapte en werd steeds slordiger. Hierdoor kwam BLC terug tot 4-2. Werd het nou weer onnodig spannend? Nee, gelukkig niet. Het is een oude bekende BB die voor het slot offensief zorgde en de 5-2 eindstand op het scorebord bracht.
Al met al een goede eerste helft en een zwakke 2e. Maar zeker veel positiefs gezien. Nu maken we ons op om donderdag de 2e bekerwedstrijd te spelen tegen BVV den bosch.
Door: Stef Muskens , 24-08-2014 00:00