RKDVC D2

13-09-2014 11:15 RKDVC D2 TSC D2 Didden, R.J.G. 0-2

Eerste competitiewedstrijd gaat helaas verloren

vandaag ging het dan eindelijk om de knikkers. De eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2014-2015 stond voor de mannen van de D2 op het programma. Vandaag werd er gespeeld tegen de leeftijdsgenoten van TSC uit Oosterhout. Ons leert dat TSC altijd een goede jeugd heeft dus we wisten dat we vandaag gelijk vol aan de bak moesten. Op een zonnige zaterdag ochtend werd er begonnen aan de warming-up ten voorbereiding op de wedstrijd.
Na een goede warming-up waarna iedereen gewend was aan het weer stonden de mannen van de D2 klaar om om 11:15 te gaan beginnen.
TSC was natuurlijk niet gekomen om zomaar een potje te voetballen. Dit bleek ook in de eerste helft. Er stonden twee ploegen op het veld die wilde winnen en uit een solide verdediging de aanval op zochten. De solide verdediging aan beide kanten zorgden er dan ook voor dat het grootste gedeelte van de eerste helft zich afspeelde op het middenveld. En er weinig gevaar gesticht werd voor beide goals. Wel was te zien dat aan beide kanten geprobeerd werd te voetballen. ook al waren er dus weinig kansen het veldspel was leuk en met vlagen goed om te zien. Terecht gingen de teams ook met de 0-0 stand de rust in.
Tijdens de rust werden de puntjes op de i gezet en werd er duidelijk gemaakt dat het niet minder kon als de eerste helt. want zou er een doelpunt vallen zou dit zomaar de beslissing kunnen zijn in de wedstrijd. In de tweede helft veranderde het spelbeeld volledig. DVC deed niets meer van wat er besproken werd en het hanteerde alleen maar de lange bal. Dit resulteerde in veel balverlies. TSC ging met het balbezit goed om. Er werd door TSC meer druk vooruit gezet en ze werden steeds gevaarlijker. In een sporadische uitbraak wist DVC nog wel gevaarlijk te worden. Maar helaas voor de thuisclub hadden ze net niet het geluk wat ze vandaag nodig hadden. TSC ging nog optimistischer spelen en creƫerde regelmatig wat kleine kansjes. Uiteindelijk hadden ze een penalty nodig om op voorsprong te komen. Ze schoen vanaf 11M onberispelijk binnen.
Zou dit een teken zijn voor DVC om de mouwen op te stropen en er vol voor te gaan? Helaas... dit bleek niet zo. DVC werd in het veld gefrustreerder omdat het allemaal niet meer lukte. Hierdoor werd het slordiger en ging iedereen steeds meer door elkaar heen lopen en werd er nog minder gevoetbald. Uiteindelijk wist TSC de wedstrijd te beslissen. Een vrije trap werd in eerste instantie nog gekeerd door Thijs maar het was alleen TSC die reageerden en ze schoten de 2-0 binnen. Dit zou ook de eindstand betekenen.
Een goede les voor DVC vandaag. Want na een goede eerste helft werd het spel in de tweede helft een stuk minder. Oftewel blijf voetballen vanuit je eigen positie. Vanuit daar kunnen wij gevaar stichten niet vanuit een rommelige organisatie.
Zaterdag een nieuwe wedstrijd en proberen we de eerste 3 punten van dit prille seizoen te gaan pakken.
Door: Stef Muskens , 15-09-2014 00:00