14-09-2014 14:00 RKDVC 3 Uno Animo 2 0-0

DVC 3 speelt een spectaculaire 0-0 wedstrijd

na een goede overwinning vorige week op DIA stond vandaag de eerste thuiswedstrijd op het programma. Vandaag werd er gespeeld tegen Uno Animo. Deze ploeg is afgelopen seizoen gedegradeerd uit de 1e klasse. Ook zij hadden vorige week de volle 3 punten gepakt. Vandaag konden we dus laten zien of we gelijk bij de top in de 2e klasse aan konden pikken.
Op een mooie zondag middag kwamen de mannen van DVC 3 rustig binnen druppelen. Zaterdag avond was voor vele een late geworden ivm de 80 vd Langstraat. Vorig aar resulteerde deze hindernis in een positiefs iets want op de zondag na de 80 werd de grootste overwinning geboekt van het afgelopen seizoen.
Tijdens de warming up bleek uno al een fanatieke groep te hebben. Volle bak starten zij de voorbereiding van de wedstrijd. DVC deed dit op hun eigen manier om uiteindelijk om 1400 scherp aan de wedstrijd te kunnen beginnen.
Na de wekelijkse pasjes controle was het zover. In champions league formatie liepen beide ploegen plus leidsman het veld op. Daar gingen we dan. DVC 3 begon aan de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Gelijk bleek al de instelling van beide ploegen. Beide ploegen speelde vanaf de eerste minuut vol voor de winst. Uno deed dit met vroeg storen en DVC hield het veld gestructureerd klein. Aan beide zijdes bleek de aanval de beste verdediging want aan beide kanten stond een sterke aanvalslinie op het veld. Hierdoor kwam er voor beide goals veel dreiging maar nog niet echt vele kansen. uno had meer moeite om de spitsen van DVC onder bedwang te houden. Hierdoor viel in de eerste helft ook en stortvloed aan kaarten aan de zeiden van onze Loonse tegenstander. Uiteindelijk was de grootste kans ook voor DVC. Want EM werd onreglementair gevloerd binnen de 16M hij mocht zelf aanleggen voor een pingel. Maar zijn strak ingeschoten vrije trap ketste via de binnenkant van de goal eruit. Ook aan Uno zeiden vielen wat kansjes. Maar het was of de verdediging die de bal tussen de palen uit hield of de sterk keepende MJ. hierdoor stond de 0-0 stand op rust nog op het scorebord. DVC wist dat als dit spel vol gehouden zou worden dat de overwinning te pakken zou kunnen zijn. De tweede helft hetzelfde spelbeeld. Uno probeerde hun snelle en behendige buitenspelers te bereiken en DVC hun twee sterke spitsen. Deze helt bleek de leidsman van dienst meer in het voordeel van Uno te zijn. Want tijdens de tweede helft werd DVC twee keer een pingel ontnomen. dit tot frustratie van EM die wegens praten zijn eerste prent kreeg. Later na weer niet geziene overtredingen wilde EM de bal voor de keeper te pakken maar helaas was hij net te laat en dit resulteerde op een overtreding op de keeper. En de leidsman liet voor de tweede maal geel zien aan EM en dan is het duidelijk. DVC moest de laatste 10min alles op alles zetten om 0-0 vast te houden of nog te winnen. Uiteindelijk was DVC met een man minder toch de gevaarlijkste ploeg. Maar wist niet meer te scoren.
Uiteindelijk dus een 0-0 stand op het scorebord. Volgende week maar opnieuw proberen. Dan bij onze buren van Bork.
Door: Stef Muskens , 15-09-2014 00:00