VVV Venlo

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
31-03-2018 09:30 Volendam VVV Venlo

Vier op een rij voor VVV Venlo

Voor wedstrijd nummer 4 in de Voorjaarscompetitie mocht VVV Venlo afreizen naar Waalwijk. Op het sportpark van WSC was Volendam de tegenstander. Beide ploegen stonden met 9 punten bovenaan. Aan VVV Venlo de taak om de 3 punten mee te nemen naar Drunen.

Nadat alle spelers klaar stonden op het veld bleek dat we nog even moesten wachten op de tegenstander. Na een lang oponthoud had Volendam 5 spelers tot haar beschikking. Eigenlijk eentje te weinig, maar beide teams besloten toch te beginnen aan de wedstrijd.

Direct na het 1e fluitsignaal liet VVV zien dat ze de focus niet waren verloren tijdens het wachten. Door goed samen te spelen kregen we meteen een paar kansen op de openingstreffer. Volendam kon het spel van VVV niet ontregelen en het kwam letterlijk een mannetje te kort op het veld.

Na een paar minuten spelen wist VVV haar 1e doelpunt te scoren. Na een lange dribbel vanuit de achterhoede was het Tim die rustig de bal in het doel schoof en zo de 0-1 op het scorebord zetten. De voorsprong was voor VVV geen aanleiding om gas terug te nemen en nog voor de rust scoorden we nog 2 doelpunten. Deze kwamen op naam van opnieuw Tim en Aiden.

Na 20 minuten voetbal in een hoog tempo was het tijd voor een dik verdiende pauze. Even energie bijtanken, een beetje drinken en een korte teambespreking. In de goal vond er een wisseling van de wacht plaats. Jop ging voetballen en Lotte mocht het doel gaan verdedigen.

Er werd afgesproken dat we gewoon verder moesten gaan met het goede samenspel. Blijven werken voor elkaar en alles geven voor een mooi resultaat. Alles geven bleek in de 2e helft hard nodig want Volendam liet zien dat ze het nog niet hadden opgegeven. VVV knokte voor wat het waard was. Op het middenveld liepen Lucas, Ibbe en Floyd de longen uit hun lijf. Tim hield achterin de deur dicht. Lotte bokste een paar mooie ballen uit de goal en in de voorhoede stonden Jesper, Jop en Aiden te loeren op een kansje.

Tien minuten voor tijd wist Volendam toch te scoren. Zij hadden al een paar kansjes gekregen en de goal was dan ook verdiend. Al vrij snel volgde een tweede Volendamse goal en ineens werd het weer spannend. VVV wilde de zege binnen halen en Volendam dacht nog aan de gelijkmaker. Gelukkig voor ons werd er niet meer gescoord.

De vierde overwinning op rij was een feit. Een mooie prestatie waar jullie allemaal hard voor hebben gewerkt. VVV staat halverwege de competitie op een mooie gedeelde eerste plaats. We hebben nog een wedstrijd tegoed maar we zullen elke week weer scherp moeten zijn. Ook aanstaande zaterdag als Willem II op bezoek komt.

VVV Venlo, jullie leiders zijn opnieuw apetrots. Geniet van de Paasdagen en dan gaan we komende week er weer met frisse moed er tegen aan!
Door: Dave Vermeegen , 01-04-2018 00:00