Cambuur

Datum Tijd Thuis Uit Einduitslag
16-02-2019 10:00 FC Emmen Cambuur

Cambuur laat zich niet intimideren en pakt wederom een punt!

Vandaag geen live verslag van de razende reporter, maar een anonieme en betrouwbare bron heeft de redactie van bruikbare aanknopingspunten voorzien.

Het kwik stijgt en daarmee ook de hoop van de leiders, zouden vandaag de 3 punten uit Waalwijk mee naar Drunen genomen kunnen worden?

De redactie heeft vernomen dat Baardwijk vandaag het betere ellebogen werk als tactiek uit de kast haalde. Lee Touwers zou jaloers zijn en heeft naar verluid al gesolliciteerd voor een rol in de technische staf van FC Emmen.

Cambuur liet zich niet zomaar aan de kant zetten en nam brutaal de voorsprong. Ridwan had zich vrijwillig als bliksemafleider in de spits geposteerd en door zijn harde werk kon, wie anders dan......Quint......wederom de score openen.

De verre uittrappen vanuit de keeper bleken het geheime wapen van Emmen en verrasten het verder ijzersterke verdedigingsduo Teun en Jelte en en Emmen vocht zich (met duwen en trekken) naar een 2-1 voorsprong bij Rust.

Een kopje thee in de rust wakkerde het killer-instinct van goaltjesdief Quint weer aan en hij maakte zijn 7e en 8e goal van het seizoen. Voor de liefhebbers van statistieken: dat zijn gemiddeld 2,66 doelpunten per wedstrijd oftewel 1 doelpunt per 7,5 minuut!

Quint is morgen pupil van de week en de redactie heeft vernomen dat RKDVC een eerste bod op deze Torjäger gaat uitbrengen, omdat de spitsen van het eerste al weken droog staan. De leiding van Cambuur gaat er alles aan doen om hem in ieder geval tot het einde van het seizoen te kunnen behouden.

Dat geheel ter zijde. Tussendoor kwam Emmen nog (al dan niet terecht) op een 3-4 voorsprong door een ongelukkige uitbal van Keeper Bas. Cambuur liet zien over een ijzersterke teamspirit te beschikken en kwam voor de 2e keer dit seizoen terug van een achterstand: 4-4

Niet opgeven, altijd doorgaan. Of zoals de profclub naast Baardwijk stelt:
You Never Wolluk Alone!

Andere interessante statistieken:
- Julian was meermaals dicht bij zijn eerste seizoenstreffer
- Sam won op het middenveld 89% van zijn duels
- Teun en Jelte staan vanaf nu bekend als de Twin Towers, nauwelijks te passeren

Trost op de mannen! Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen NAC op het programma.
Door: Edwin van Mensvoort , 25-03-2019 00:00